مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۴ اردیبهشت

تقویم تاریخ گیلان – ۱۴ اردیبهشت

۱- افتتاح ساختمان شهرداری رشت. کلنگ ساختمان شهرداری رشت که در مرکز این شهر واقع شده در سال ۱۳۰۲ به زمین خورد. این ساختمان در این روز طی مراسمی افتتاح شد. البته چون نیمه کاره بود، بهره برداری اش به بعد از تکمیلش موکول شد. (۱۳۰۵ ش) (روبرت واهانیان به نقل از روزنامه پرورش، اردیبهشت […]

یکشنبه 4 می 2014 - 09:43

۱- افتتاح ساختمان شهرداری رشت. کلنگ ساختمان شهرداری رشت که در مرکز این شهر واقع شده در سال ۱۳۰۲ به زمین خورد. این ساختمان در این روز طی مراسمی افتتاح شد. البته چون نیمه کاره بود، بهره برداری اش به بعد از تکمیلش موکول شد. (۱۳۰۵ ش) (روبرت واهانیان به نقل از روزنامه پرورش، اردیبهشت ۱۳۰۵٫)

۲- نامه علمای بزرگ گیلان به آیت الله العظمی میلانی. حضرات آیات بحرالعلوم، ضیابری و لاکانی در این روز، نامه ای به آیت الله العظمی میلانی از مراجع تقلید ساکن مشهد نوشتند و خواستار شدند تا نظرش را درباره امتحان گرفتن وزارت فرهنگ از طلاب ابراز کند تا علمای گیلان هم به طور هماهنگ از نظرات ایشان حمایت کنند. آیت الله العظمی میلانی از مراجع تقلیدی بود که در عرصه مبارزه با شاه پیش قدم بود. ایشان بعد از تبعید امام خمینی، مدت ها رهبری جریان مبارزه را بر عهده داشت. از همین علمای رشت به ایشان نامه نوشته اند و تا جایی که ممکن است خودشان را با ایشان هماهنگ کنند. ساواک کل کشور از این نامه نگاری، سخت ناراحت شده است و خواستار جلوگیری از این اقدامت گردیده است. (۱۳۴۶ ش – ۲۳ محرم ۱۳۸۷ ق) (آیت الله العظمی سیدمحمدهادی میلانی به روایت اسناد ساواک، ج۳، ص۱۸- ۱۹٫)

۳- چهارمین روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به گیلان در دیدار رهبری با نخبگان استان در مصلی رشت سپری شد. (۱۳۸۰ ش) (پرونده سفر رهبری به گیلان، سایت رنگ ایمان)

ارسال دیدگاه

enemad-logo