مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۵ اردیبهشت

تقویم تاریخ گیلان – ۱۵ اردیبهشت

۱- آغاز انتشار مجله دینی، سیاسی، ادبی، اجتماعی، «طلوع اسلام» در رشت. این روزنامه به سردبیری حجت الاسلام «میر محمدعلی صدرایی اشکوری» و برای رفع شبهات دینی و ترویج اسلام منتشر می شد. این نشریه بعد از توقیف مجله «پرچم اسلام» شروع به انتشار کرد. (۱۳۳۸ ش) ۲- شهادت سردار شهید «حمید احمدیان» در منطقه […]

دوشنبه 5 می 2014 - 09:44

۱- آغاز انتشار مجله دینی، سیاسی، ادبی، اجتماعی، «طلوع اسلام» در رشت. این روزنامه به سردبیری حجت الاسلام «میر محمدعلی صدرایی اشکوری» و برای رفع شبهات دینی و ترویج اسلام منتشر می شد. این نشریه بعد از توقیف مجله «پرچم اسلام» شروع به انتشار کرد. (۱۳۳۸ ش)

۲- شهادت سردار شهید «حمید احمدیان» در منطقه دارخوین در عملیات بیت المقدس. او فرمانده سپاه گوار شیراز بود. (۱۳۶۱ ش)

۳- پنجمین روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به گیلان که مصادف با روز کارگر بود در دیدار رهبری با کشاورزان، کارگران و صیادان در ورزشگاه شهید عضدی رشت سپری شد. (۱۳۸۰ ش) (پرونده سفر رهبری به گیلان، سایت رنگ ایمان؛ روزنامه همشهری، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌۱۳۸۰‏، ش۲۳۹۵‏‎، صفحه سیاسی؛ روزنامه ایران، س۷، ش۱۷۹۷، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۰، صفحه اول و ستون خرداد ۱۸٫)

۴- رای اعتماد نمایندگان به اسدالله عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی. اسدالله عباسی در این روز به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس جمهور احمدی نژاد به مجلس معرفی شد و مجلس  با ۲۰۰ رای موافق، ۴۰ مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ رای، به او رای اعتماد داد. با استیضاح شیخ‌الاسلامی وزیر پیشین، عباسی جانشین او شد. گفتنی است که عباسی پیش از این، نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی بود. او سومین شخصیت گیلانی است که بعد از پیروزی انقلاب به وزارت رسیده است؛ پیش از او تیمسار شهید موسی نامجو وزیر دفاع دولت شهید رجایی و علی صوفی وزیر تعاون دولت خاتمی، دو گیلانی ای بودند که به وزارت رسیده بودند. (۱۳۹۲ ش) (سایت لاهیگ)

ارسال دیدگاه

enemad-logo