مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۶ اردیبهشت

تقویم تاریخ گیلان – ۱۶ اردیبهشت

۱- نامه علمای گیلان به مناسبت چهلم شهدای فیضیه در حمایت از امام خمینی (ره). علمای گیلان به مناسبت چهلمین روز شهادت طلاب به دست رژیم منحوس پهلوی در مدرسه فیضیه تلگرافی به امام خمینی ارسال کردند و در آن از امام خمینی و سایر مراجع تقلید اعلام کردند و جنایات وحشیانه رژیم را نیز […]

سه‌شنبه 6 می 2014 - 23:08

۱- نامه علمای گیلان به مناسبت چهلم شهدای فیضیه در حمایت از امام خمینی (ره). علمای گیلان به مناسبت چهلمین روز شهادت طلاب به دست رژیم منحوس پهلوی در مدرسه فیضیه تلگرافی به امام خمینی ارسال کردند و در آن از امام خمینی و سایر مراجع تقلید اعلام کردند و جنایات وحشیانه رژیم را نیز محکوم کردند. کسانی که این نامه را امضا کرده بودند به ترتیب آیات: سید حسن بحرالعلوم، سید محمود ضیابری، محمد کاظم صادقی، سید رضی رودباری، سید حسین رودباری، سید شفیع، سید حبیب الله موسوی، ابوالمکارم ربانی املشی، رهبری املشی، صادق احسانبخش و شرفی بودند. (۱۳۴۲ ش – ۱۲ ذی الحجه ۱۳۸۲ ق) (نهضت روحانیون ایران، ج۳، ص ۳۶۰٫)

۲- اهدای ۹۰۰۰ قلک از دانش آموزان شفت به جبهه های جنگ. در این روز بیش از ۹۰۰۰ قلک از دانش آموزان شفت به جبهه های جنگ اهدا شد. (۱۳۶۵ ش) (مجله روایت هشتم، ش۱۲، ص ۴۲٫)

۳- رحلت حجت الاسلام والمسلمین احمد جنیدی امام جمعه رودسر. او پدر ۴ شهید به نامهای محمد، نصرالله، رضا و حمید جنیدی بود. وی از طرف امام خمینی(ره) به امامت جمعه رودسر منصوب شده بود. آیت الله خامنه ای در زمان ریاست جمهوری در رودسر به منزل این شهیدان رفتند. آنچه رهبری از دیدار مرحوم جنیدی تعریف کرده اند، بسی خواندنی است: «این مرد را دیدم و دیدم که یکپارچه استقامت است و من بی اختیار دست این مرد را بوسیدم و دیدم او یک چیز دیگری است؛ پاک و روشن». (۱۳۷۷ ش-۹ محرم۱۴۱۹ ق) (روزنامه کیهان، ش۱۹۸۱۲، شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹، ص ۱۴؛ گیلان نیوز.)

۴- ششمین و آخرین روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رهبری با بسیجیان استان گیلان در میدان صبحگاه لشکر قدس گیلان سپری شد. در این روز دهها هزار نفر از بسیجیان پرشور استان به دیدار با رهبرشان شتافتند. با پایان یافتن این سفر، رهبر معظم انقلاب عصر همین روز رشت را ترک کردند. (۱۳۸۰ ش) (پرونده سفر رهبری به گیلان، سایت رنگ ایمان؛ روزنامه همشهری، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌۱۳۸۰‏، ش۲۳۹۶‏، صفحه سیاسی؛ روزنامه ایران، س۷، ش۱۷۹۸، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۰، صفحه اول و ستون خرداد ۱۸٫)

ارسال دیدگاه

enemad-logo