مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۶ اردیبهشت

تقویم تاریخ گیلان – ۲۶ اردیبهشت

انتشار کتاب «طومار عفت» در چاپ خانه فردوس رشت. در زمان کشف حجاب توسط رضا خان، عالم مجاهد آیت الله شیخ یوسف نجفی جیلانی برای مبارزه با بی حجابی کتاب «وسیله العفاف یا طومار عفت» درباره مسئله حجاب نگاشت. ایشان به این هم اکتفا نکرد و مسئله توزیع این کتاب را درگیلان به صورت جدی […]

جمعه 16 می 2014 - 23:24

انتشار کتاب «طومار عفت» در چاپ خانه فردوس رشت. در زمان کشف حجاب توسط رضا خان، عالم مجاهد آیت الله شیخ یوسف نجفی جیلانی برای مبارزه با بی حجابی کتاب «وسیله العفاف یا طومار عفت» درباره مسئله حجاب نگاشت. ایشان به این هم اکتفا نکرد و مسئله توزیع این کتاب را درگیلان به صورت جدی پیگیری کرد. رژیم پهلوی نیز برای این عالم مجاهد مشکلات بسیاری را ایجاد کرد. از مجوز ندادن به کتاب تا تذکرات جدی و دستگیری و زندان و تبعید کوتاهی نکرد. در بصیرت این عالم همین بس که این کتاب را در سال ۱۳۰۷ یعنی  هفت سال پیش از اجرای رسمی برنامه کشف حجاب تالیف کرد. آیت الله جیلانی درصدد بود تا جلد دوم این کتاب را نیز چاپ کند ولی موفق به این امر نشد. مقابله مستقیم با دستگاه رضاخانی کاری بود که از هر عالم و بزرگی ساخته نبود. از همین رو چاپ این کتاب نکته ای مهم در امر مبارزه با دیکتاتوری رضاخان بود. (۱۳۰۷ ش – ۲۵ ذی القعده ۱۳۴۶ ق) (وسیله العفاف یا طومار عفت، پشت جلد.)

ارسال دیدگاه

enemad-logo