مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
مراسم پاسداشت خدمات سفیر انقلاب در قم برگزار میشود

مراسم پاسداشت خدمات سفیر انقلاب در قم برگزار میشود

مراسم تجلیلی به پاس خدمات و مجاهدتهای حضرت حجت الاسلام و المسلمین رمضانی گیلانی در اروپا چهارشنبه ۲۵ مهر ساعت ۱۹ در مدرسه علمیه ایت الله بهجت در شهر مقدس قم برگزار میگردد.

شنبه 13 اکتبر 2018 - 12:14

به گزارش رنگ ایمان از دبیر مراسم بزرگداشت استاد رمضانی در قم: میزان تعالی فرهنگی و اخلاقی دینی جوامع مرهون اشاعه معروف و ارزش های متعالی آن جوامع است . علمداران بینش و ارزش در این ساحت، عالمان دور اندیش و آگاه هستند که سند رشد الهی هر جامعه می باشند. معرفی و پاسداشت سیره و خدمات فرهنگ بانان دین و اخلاق از سنت های  حسنه کم فروغی است. که لزوم احیای آن بیش از هر دوره ای احساس می شود. نسل جدید در دنیای معاصر بیش از هر زمان تشنه معارف دینی با قرائت عقلانی و انقلابی است و سرچشمه جوشان  رفع این عطش را در مترجمان و نواندیشان دینی پیدا خواهد کرد. در این راستا شورایی از فضلاء و اساتید دغدغه مند حوزه علمیه قم و گیلان با هدف تجلیل از مجاهدت های تبلیغی و علمی سفیر انقلاب در اروپا حضرت حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا رمضانی گیلانی  (حفظه الله) در قم تشکیل شد.

حجت الاسلام مجید رهنما  دبیر مراسم پاسداشت سفیر انقلاب در گفتگوئی با سایت رنگ ایمان اشاره داشت : استقرار سیزده ساله یک شاگرد مبرز حوزه علمیه قم و فرزند انقلاب اسلامی در اروپا الگوئی درخور نشر و گسترش و تعامل سازنده اسلام در اروپا را به دنبال داشت که این پاسداشت با هدف معرفی آن الگو و تمجید ایشان شکل خواهد گرفت.

ایشان اضافه کرد : آغاز این حرکت به مثابه یک دوی امدادی بوده که با  تلاش های بزرگ پرچمدار هویت تشیع حضرت آیت الله العظمی بروجردی شکل گرفت و با جانبازی های مرحوم محققی لاهیجی و شهید آیت الله بهشتی ادامه یافت که سرانجام برعهده استاد زمضانی گذاشته شد تا این چراغ پرفروغ را افروخته نگاه دارد.

توسعه فرهنگ گفتگو و دیالوگ بین ادیان ، اتحاد و انسجام بین شیعیان مهاجر ترک ،افغانی، عرب و ایرانی ذیل پرچم اسلام ناب حمایت مادی و معنوی از تاسیس حوزه علمیه هامبورگ به عنوان کانون تولید عالمان دینی آشنا  به عقلانیت  و فرهنگ اروپا ، نشر و باز نشر نامه های حکیمانه ی رهبری به جوانان غرب  و بر طرف کردن ذهنیت اسلام هراسی حاکم بر غرب و باز کردن مسیری برای اثر گذاری فضلای اثر گذار در فضای اروپا گوشه ای از خدمات ایشان در اروپا بود.

حجت الاسلام  رهنما افزود: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی  رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و  حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیاناتی در تشریح وضعیت بین المللی اسلام و تقدیر از خدمات استاد رمضانی خواهند داشت. همچنین با دلیل تقارن این شب با شام شهادت امام حسن مجتبی (ع) از مداحی رزمنده جانبازحاج علی مالکی نژادبهره خواهیم برد.

گفتنی است این مراسم در روز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۱۹ در حسینیه مدرسه علمیه آیت الله بهجت (ره) در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد . شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است.

ارسال دیدگاه

enemad-logo