مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۴ خرداد

تقویم تاریخ گیلان – ۴ خرداد

۱- گزارش داخلى ساواک از رشت حاکى است طبقه بانوان با حجاب و مذهبى که در هر یک از مجالس و تکایاى عزادارى دهه اول محرم چهار پنجم شنوندگان را تشکیل مى‏دادند، روى اعتقادات مذهبى، گفته روحانیون مخالف نظیر آیت‏الله خمینى، شریعتمدارى، نجفى مرعشى، میلانى و مانند اینان را مظلوم دانسته و در عین حال […]

یکشنبه 25 می 2014 - 21:27

۱- گزارش داخلى ساواک از رشت حاکى است طبقه بانوان با حجاب و مذهبى که در هر یک از مجالس و تکایاى عزادارى دهه اول محرم چهار پنجم شنوندگان را تشکیل مى‏دادند، روى اعتقادات مذهبى، گفته روحانیون مخالف نظیر آیت‏الله خمینى، شریعتمدارى، نجفى مرعشى، میلانى و مانند اینان را مظلوم دانسته و در عین حال به اتخاذ روش جلوگیرى از بى‏نظمى جارى خوشحال بودند. در این گزارش ادعا شده است که بانوان بى‏حجاب که مردمان تحصیل‏کرده و روشنفکر هستند ضمن استقبال از تضییقات ایجاد شده، در مراسم سال جارى شرکت نکرده‏اند .(۱۳۴۳ ش- ۱۳ محرم ۱۳۸۴) (روزشمار سایت ۱۵ خرداد)

۲- رحلت آیه الله شیخ ابوالقاسم حجتی گیلانی در قم. او از محضر بزرگانی چون آیات نائینی، شیخ شعبان گیلانی و اصفهانی استفاده کرد. فرزندش شیخ حسن حجتی واعظ معروفی بود که در جوانی درگذشت. پدر را در کنار پسر در قبرستان شیخان قم دفن کردند. (۱۳۴۴ ش- ۲۳ محرم۱۳۸۵ ق)

ارسال دیدگاه

enemad-logo