مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۴ خرداد

تقویم تاریخ گیلان – ۲۴ خرداد

۱- فتح تهران به دست مشروطه خواهان گیلانی و بختیاری. مشروطه‌خواهان گیلانی و تبریزی و بختیاری در این روز وارد تهران شدند و استبداد محمدعلی شاه را کنار زده به جایش احمدشاه را جایگزین کردند.(۱۲۸۸ ش) ۲- برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (منتخب: حسن روحانی) و برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و […]

شنبه 14 ژوئن 2014 - 22:12

۱- فتح تهران به دست مشروطه خواهان گیلانی و بختیاری. مشروطه‌خواهان گیلانی و تبریزی و بختیاری در این روز وارد تهران شدند و استبداد محمدعلی شاه را کنار زده به جایش احمدشاه را جایگزین کردند.(۱۲۸۸ ش)

۲- برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (منتخب: حسن روحانی) و برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر گیلان. در این روز دو انتخابات به صورت باشکوه در گیلان برگزار شد. نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در گیلان و میزان آرای مردم به نقل از سایت وزارت کشور به ترتیب از این قرار بود: حسن روحانی: ۷۸۴ هزار و ۴۲۰ رای، محمدباقر قالیباف:۲۱۳ هزار و ۵۷۵  رای، سعید جلیلی:۱۴۹ هزار و ۹۶۸ رای، محسن رضایی:۸۶ هزار و ۶۸۷ رای، علی‌اکبر ولایتی: ۸۵ هزار و ۱۷۴ رای و سیدمحمد غرضی: ۱۸ هزار و ۵۲۱ رای. گفتنی است که کل آرای شمارش شده در گیلان ۱۴۰۱۸۳۶ رای بود و مشارکت ۸۱ درصدی را شاهد بودیم. همچنین در انتخابات این دوره شورای شهر رشت، پانزده نماینده اصلی و هفت عضو علی البدل می خواست که اعضای منتخب به ترتیب از این قرار بودند: رضا جمشیدی چناری، فرانک پیشگر، محمود باقری، فرهاد شوقی، اسماعیل حاجی پور، محمد حسین واثق کارگرنیا، امیرحسین علوی، مجید رجبی، مسعود کاظمی، محمدعلی رفیعی نوده، فاطمه شیرزاد، عباس صابر، رضا رسولی، سیدرضا موسوی روزان، مظفر نیکومنش نودهی. (سایت وزارت کشور، سایت گیلان آنلاین)

ارسال دیدگاه

enemad-logo