مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۴ تیر

تقویم تاریخ گیلان – ۴ تیر

۱- در این روز عده ای از سرداران لشکر قدس گیلان در عملیات نصر ۴ در منطقه ماووت عراق به شهادت رسیدند. نام این شهیدان به این شرح می باشد: سردار رشید اسلام، «مهدی خوش‌سیرت» فرمانده تیپ دوم محرم و معاون فرمانده لشکر قدس گیلان، سردار دلیر «زکریا رحیم‌زاده» فرمانده گردان امام حسین ( ع) […]

چهارشنبه 25 ژوئن 2014 - 22:35

۱- در این روز عده ای از سرداران لشکر قدس گیلان در عملیات نصر ۴ در منطقه ماووت عراق به شهادت رسیدند. نام این شهیدان به این شرح می باشد: سردار رشید اسلام، «مهدی خوش‌سیرت» فرمانده تیپ دوم محرم و معاون فرمانده لشکر قدس گیلان، سردار دلیر «زکریا رحیم‌زاده» فرمانده گردان امام حسین ( ع) لشکر قدس گیلان و سردار شهید «اکبر ابراهیم زاده» از سرداران لشکر گیلان. (۱۳۶۶ ش)

۲- شهادت سردار بزرگ اسلام «حاج بهرام گل‌آور» فرمانده گردان صاحب الزمان در مهندسی جهاد سازندگی. او بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد. این شهید بزرگوار سابقه مبارزه با رژیم صهیونستی در لبنان را نیز در کارنامه خود داشت. (۱۳۶۷ ش)

۳- اعزام نمایندگان رهبری به مناطق زلزله‌زده گیلان. رهبر معظم انقلاب حکم مأموریتی به حجت الاسلام والمسلمین سید على غیورى، به منظور کمک به امر امداد و تقویت همکارى دستگاهها و هدایت صحیح و به موقع کمک ها به منطقه‌ى زلزله‌زده‌ى استان گیلان صادر کردند: «بسمه تعالى. جناب حجت الاسلام والمسلمین آقاى سیّدعلى غیورى(دامت‌افاضاته). با توجه به عمق مصیبت وارده و وسعت خرابیهاى ناشى از زلزله و لزوم اقدام فراگیر و سریع و هماهنگ، و بنا به ضرورت حضور مستمر روحانیون معظم و نیروهاى مردمى در مناطق آسیب‌دیده، به جناب‌عالى مأموریت مى‌دهم که در استان گیلان مستقر گردیده و ضمن ابلاغ پیام همدردى و تسلیت این‌جانب به مردم داغدیده و مصیبت‌کشیده‌ى شهرها و روستاهاى آن سامان، تمام تلاش و توان خود را در کمک به امر امداد و تقویت همکارى کلیه‌ى دستگاهها و هدایت صحیح و بموقع کمکها به مناطق و مردم آسیب‌دیده معمول داشته، نهایت همکارى را با امام جمعه‌ى محترم و استاندار بفرمایید و گزارش پیشرفت کار را مرتباً به این‌جانب ارسال فرمایید. از خداوند متعال براى درگذشتگان غفران، براى بازماندگان صبر و سلامت و اجر و جبران، و براى جناب‌عالى موفقیت در این مأموریت خطیر مسألت دارم. چهارم تیرماه ۶۹٫ سیّد على خامنه‌اى.» (۱۳۶۹ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo