مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۶ تیر

تقویم تاریخ گیلان – ۶ تیر

۱- شهادت دو تن از سرداران گیلانی در عملیات در عملیات نصر در منطقه ماووت عراق. سردار رشید اسلام شهید مجید مرآت فرمانده گردان حضرت ابالفضل (ع) لشکر قدس گیلان و سردار شهید احمد صفرپور از فرماندهان گردان‌های لشکر قدس گیلان در عملیات نصر۴ در منطقه عملیاتی ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. […]

جمعه 27 ژوئن 2014 - 22:39

۱- شهادت دو تن از سرداران گیلانی در عملیات در عملیات نصر در منطقه ماووت عراق. سردار رشید اسلام شهید مجید مرآت فرمانده گردان حضرت ابالفضل (ع) لشکر قدس گیلان و سردار شهید احمد صفرپور از فرماندهان گردان‌های لشکر قدس گیلان در عملیات نصر۴ در منطقه عملیاتی ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. (۱۳۶۶ ش)

۲- شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین افتخاری. حجت الاسلام افتخاری دارای سابقه مبارزاتی در دووران طاغوت بود و در دوره سوم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم فومن و شفت شد. چند روز بعد از زلزله رودبار-که بخش اعظمی از استان گیلان آسیب دید- او مشغول بازدید و بررسی کمک رسانی به مناطق زلزله زده رودبار بود که بر اثر سقوط هلی کوپتر جان خود را از دست داد. (۱۳۶۹ ش) (سایت مرحوم افتخاری)

۳- اعطای نشان عدالت از سوی رئیس جمهور احمدی‌نژاد به آیت‌الله محمدی گیلانی. احمدی‌نژاد وی با بیان این‌که آیت‌الله محمدی گیلانی مدال افتخاری بر سینه ملت ایران است و در تاریخ ملت ایران می‌درخشد، اظهار داشت: کسی که عدالت را از خود شروع کرده باشد، می‌تواند منشاء خدمات بزرگی برای مردم باشد و با افتخار اعلام می‌کنم که آیت‌الله گیلانی شخصیتی است که عدالت را از خود شروع کرد و ابتدا آن را درباره خود اجرا کرد و از این رو توانست منشاء خدمات بزرگی به نظام اسلامی و انقلاب باشد، در غیر این صورت محال بود که گروهک‌های ضدعدالت ریشه‌کن شوند. در این مراسم آیت‌الله دری نجف‌آبادی دادستان کل کشور، آیت‌الله مفید رئیس دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات و قدیریان معاون اجرایی شهید لاجوردی خاطراتی از دوران مبارزات و فعالیت‌های آیت‌الله گیلانی بیان کردند و قاطعیت، شجاعت و استقامت وی را مثال‌زدنی دانستند. (۱۳۸۸ ش)

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

enemad-logo