مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۳ تیر

تقویم تاریخ گیلان – ۱۳ تیر

۱- درگذشت ادیب بزرگ و دانشمند برجسته دکتر محمد معین. معین متولد سال ۱۲۹۷ در محله زرجوب رشت بود. دکتر معین وصی «علی اکبر دهخدا» بود و فرهنگ دهخدا را که هنوز تکمیل نشده بود کامل کرده و منتشر نمود. معروف ترین کتابش فرهنگ معین است. او از اساتید پر کار و برجسته دانشگاه تهران […]

جمعه 4 جولای 2014 - 22:51

۱- درگذشت ادیب بزرگ و دانشمند برجسته دکتر محمد معین. معین متولد سال ۱۲۹۷ در محله زرجوب رشت بود. دکتر معین وصی «علی اکبر دهخدا» بود و فرهنگ دهخدا را که هنوز تکمیل نشده بود کامل کرده و منتشر نمود. معروف ترین کتابش فرهنگ معین است. او از اساتید پر کار و برجسته دانشگاه تهران بود و اولین کسی بود که در ایران دکترای ادبیات فارسی دریافت کرد. دکتر معین از مفاخر ملّی در عرصه زبان فارسی به حساب می آید. معین در روزهای آخر حیاتش سفرهای پرکاری را به کشورهای مختلف داشت و استراحتی نداشت تا اینکه بر اثر فشار کار در ۹ آذر ۱۳۴۵ بیهوش شد و به کما رفت. او در این روز برای همیشه چشم از جهان فرو بست. بنا به وصیت اش در آستانه اشرفیه مدفون شد. (۱۳۵۰ ش) (زادگاه من، ص۲۵۴-۲۶۲٫)

۲- شهادت اسماعیل فلاح. وی از جوانان آستانه اشرفیه بود که به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید. (۱۳۶۱ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

ارسال دیدگاه

enemad-logo