مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۶ تیر

تقویم تاریخ گیلان – ۱۶ تیر

۱- تقدیر از شهید انصاری در مجلس شورای اسلامی. یک روز پس از شهادت شهید انصاری استاندار مکتبی گیلان، رئیس مجلس وقت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس شورای اسلامی به تقدیر از وی می پردازد: «خبر شهادت برادرمان، عضو فعال جمهورى اسلامى آقاى مهندس‏انصارى را شنیدیم. ضمن تبریک و تسلیت این شهادت به خانواده […]

دوشنبه 7 جولای 2014 - 22:56

۱- تقدیر از شهید انصاری در مجلس شورای اسلامی. یک روز پس از شهادت شهید انصاری استاندار مکتبی گیلان، رئیس مجلس وقت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس شورای اسلامی به تقدیر از وی می پردازد: «خبر شهادت برادرمان، عضو فعال جمهورى اسلامى آقاى مهندس‏انصارى را شنیدیم. ضمن تبریک و تسلیت این شهادت به خانواده محترمشان و به همه‏مردم انقلابى ایران و محضر امام، [باید گفت‏] چنین جنایتى بهترین سند ورشکستگى و ضدانسانى بودن ماهیت دشمنان انقلاب است. انصارى را من به‏خوبى مى‏شناختم. در دورانى که من مسؤول وزارت کشور بودم، چنین عناصر و شخصیت‏هایى براى تصدى کارهاى مهم، آن هم در خطه پرمشکلات گیلان بازحمت پیدا مى‏شدند. در مسافرتى که به گیلان کرده بودم [متوجه شدم‏] هنوز بعداز نزدیک به یک سال ایشان منزل ندارد و در اتاقى در محوطه ساختمان‏پاسداران انقلاب زندگى مى‏کند. زندگى و فعالیت و دلسوزى ایشان انسان را به‏یاد دوران مسئوولیت سلمان فارسى مى‏انداخت در میان مردم نه از زندگى‏اش و نه از جهات حرکاتش مشخص نبود که استاندار است یا شهروند معمولى!» (۱۳۶۰ ش) (مجموعه نطقهاى پیش از دستور آیت اللّه هاشمى رفسنجانى سال ۱۳۶۰، ج‏۱، جلسه ۱۷۶، روز ۱۶/ ۴/ ۶۰٫)

۲- شهادت خانم انیس نوری از اهالی رودسر. او در خیابان طالقانی تهران توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید. (۱۳۶۱ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

ارسال دیدگاه

enemad-logo