مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۸ تیر

تقویم تاریخ گیلان – ۱۸ تیر

۱- خروج اعتراض آمیز میرزاکوچک از رشت. در پی کارشکنی های متعدد کمونیست ها در رشت و تبلیغ مرام کمونیستی و افشا شدن توطئه قتل میرزاکوچک توسط کمونیست‌ها، میرزا کوچک خان به نشانه اعتراض از رشت خارج و به فومن رفت و اعلام کرد تا زمانی که جلو اقدامات کمونیست ها گرفته نشود به رشت […]

چهارشنبه 9 جولای 2014 - 23:00

۱- خروج اعتراض آمیز میرزاکوچک از رشت. در پی کارشکنی های متعدد کمونیست ها در رشت و تبلیغ مرام کمونیستی و افشا شدن توطئه قتل میرزاکوچک توسط کمونیست‌ها، میرزا کوچک خان به نشانه اعتراض از رشت خارج و به فومن رفت و اعلام کرد تا زمانی که جلو اقدامات کمونیست ها گرفته نشود به رشت باز نخواهد گشت. (۱۲۹۹ ش)

۲- تولد آیت الله العظمی سید محمدحسن مرتضوی لنگرودی. او فرزند مرجع بزرگ سید مرتضی لنگرودی بود. (۱۳۱۰ ش- ۲۳ صفر ۱۳۵۰ ق)

۳- حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله) در مناطق زلزله زده شهرهای رودبار و منجیل. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی که صبح این روز به منظور بازدید از مناطق زلزله زده و دلجوئی و تفقد از بازماندگان درگذشتگان فاجعه ی تأسف بار زلزله شمال و شمال غرب کشور وارد رودبار شده بودند، از مناطق زلزله زده شهرهای لوشان، منجیل و رودبار و همچنین روستای هزرویل رودبار دیدن کردند و در محل اسکان زلزله زدگان حاضر شدند و با آسیب­دیدگان این فاجعه ابراز هم­دردی کردند و آنان را مورد تفقد قرار دادند. ایشان در روستای کوگیر چگینی از توابع لوشان برای بهبود وضعیت بازماندگان فاجعه زلزله رهنمودهایی ارائه کردند. ایشان تأکید کردند که در مقطع کنونی با تلاش و فعالیت هرچه بیشتر باید جبران خسارت­ها و ضایعات بشود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر این روز پس از بازدید ۶ ساعته خود از مناطق زلزله زده به تهران بازگشتند. (۱۳۶۹ ش)

۴- رحلت حضرت آیت الله محمد محمدی گیلانی. آیت الله محمدی گیلانی از برجستگان شاگردان امام و از بزرگان حوزه های علمیه شیعه بود. ایشان بعد از پیروزی انقلاب مورد وثوق امام و رهبری بود و به مسئولیت های مهمی چون حاکم شرع داداگاه های انقلاب، عضویت در شورای نگهبان و دبیر آن شورا، نماینده امام در دانشگاه ها، عضو شورای بازنگری قانون اساسی، رئیس دیوان عالی کشور، عضویت در شورای عالی قضایی و نماینده چند دوره مجلس خبرگان رهبری رسید. ایشان بر اثر بیماری در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در بیمارستان بستری شدند و در این روز دار فانی را وداع گفتند. (۱۳۹۳ش) (فارس نیوز)

ارسال دیدگاه

enemad-logo