مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
کلامی از مبارز خستگی ناپذیر، مرحوم حجت الاسلام میرعبدالعظیمی درباره مقام معظم رهبری مرحوم میرعبدالعظیمی: من از رهبر انقلاب تقلید می‌كنم و می‌دانم كه در زمان غیبت، تقلید یعنی این.

کلامی از مبارز خستگی ناپذیر، مرحوم حجت الاسلام میرعبدالعظیمی درباره مقام معظم رهبری

در یکی از این دیدارها که با ایشان داشتیم، صحبتهای مهمی درباره ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری بیان داشتند و نسبت به برخی از یاران سابق انقلاب که ساز مخالف‌خوانی را کوک کرده بودند گله کردند.

شنبه 29 ژوئن 2019 - 19:51

کلامی از مبارز خستگی ناپذیر، مرحوم حجت الاسلام میرعبدالعظیمی درباره مقام معظم رهبری

مرحوم میرعبدالعظیمی: من از رهبر انقلاب تقلید می‌کنم و می‌دانم که در زمان غیبت، تقلید یعنی این.

مرتضی عبداللهی

اشاره: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای سید علی میرعبدالعظیمی از روحانیون پارسا و مردم‌داری بود که با سابقه طولانی همراهی و مجاهدت در کنار مرحوم شهید نواب صفوی در جریان حرکت قهرمانانه فداییان اسلام در قم و تهران، توانست قدمهای موثری برای اعتلای پرچم اسلام و به پاداشتن احکام قرآن بردارد و شجاعت، شهامت، جرات و جسارت او که برگرفته از غیرت دینی و تعصب مذهبی او بود همواره تا لحظه آخر زندگی مادی ایشان به روشنی هویدا بود و آنچه که ایشان هیچ ابایی در بیان صریح آن نداشت، دفاع از اسلام و قرآن و ولایت بود.

یکی از مواردی که در طول چند سال آشنایی با مرحوم میرعبدالعظیمی برای ما بسیار آموزنده بود، دفاع صریح، منطقی، محکم و جانانه ایشان از رهبری انقلاب و شخص مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بود. خصوصا در اوج فتنه سال ۱۳۸۸ و مسائل بعد از آن. رفتار و اقوال مرحوم میرعبدالعظیمی به این دلیل جالب بود که ایشان از مبارزین قدیمی و صریح بودند و شخصیتهای مجاهد و بزرگان بسیاری را از نزدیک دیده بودند و با آنها مراوده داشتند ولی در عین حال تبعیت و ارادت ویژه‌ای را نسبت به مقام معظم رهبری همواره اظهار می داشتند.

در یکی از این دیدارها که با ایشان داشتیم، صحبتهای مهمی درباره ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری بیان داشتند و نسبت به برخی از یاران سابق انقلاب که ساز مخالف‌خوانی را کوک کرده بودند گله کردند.

در این ایام که مصادف با سالروز درگذشت این مجاهد روشن ضمیر و از یاران شهید نواب صفوی و فداییان اسلام است، بخشهایی از فرمایشات این مبارز خستگی ناپذیر را درباره مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای منتشر خواهیم کرد تا مورد استفاده و توجه عموم، علی الخصوص جوانان قرار گیرد.

کلام مرحوم حجت الاسلام سید علی میرعبدالعظیمی درباره مقام معظم رهبری در پاییز سال ۸۸:

«الان از همه دلسوزتر به اسلام چه کسی هست؟ امام زمان ـ که جان عالم به قربانش ـ برای شیعیان، برای مسلمانان. [امام زمان] برای بشر دلسوزی دارد، گریه دارد، ناله دارد. او امام [خمینی] را درست کرد که از سال ۴۲ بیاید. او آقای خامنه‌ای را حفظ کرده [است].

خدا فرموده است: «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» و بعد نماینده او که در پس پرده غیبت است [به] انقلاب ایران توجه کرده است. او [این انقلاب را ] القاء کرده است به آقای خمینی. او القاء کرده است به نواب صفوی. [او] القاء کرده است به آقای خامنه‌ای الان؛ و من اینجور اعتقاد دارم و صد در صد هم همینجور هست.

آقای خامنه‌ای در این مدت از آقای خمینی بهتر کار کرده است. بلاهایی که در این مدت بر سر اسلام و بر سر کشور آمده است خیلی مهم است. آقای خمینی استخوان دار بود، معروف بود، فقیه بود. [موقعیتش] غیر از [موقعیت] آقای خامنه‌ای بود. اما آقای خامنه‌ای تا الان خیلی بزرگی کرده است. خیلی باید دعا کرد، خیلی باید ترویج کرد ایشان را. من از ایشان تقلید می‌کنم و می‌دانم که در زمان غیبت، تقلید یعنی این.

تقلید از دیگران الان معنا ندارد و باید از آقای خامنه‌ای تقلید کرد. تقلید هم فقط پرسیدن چهار تا مسئله نیست. او دارد با جهان مقابله می‌کند و با دنیای بی دینی دارد می‌جنگد. من به بچه‌هایم [هم] می‌گویم که از آقای خامنه‌ای تقلید کنند. هر کس از من می‌پرسد، [همین را] می‌گویم. حتی زمانی که آقای بهجت زنده بود از من می‌پرسیدند که از آقای بهجت تقلید کنیم، می‌گفتم آقای بهجت بالای سر من؛ پنجاه سال پیش تقلید از او شکی نداشت، اما الان با بودن آقای خامنه‌ای نوبت به دیگران نمی‌رسد. و این را هم باید ترویج کرد. با این بلاهایی که ایشان داشته و دارد.

امروز صحبت آقای خامنه‌ای است. او اول حامی دین است در جهان، و خوب می‌گوید و راهنمایی می‌کند. آقای بهجت خوب؛ و بقیه مراجع [هم] خوب؛ ولی صحبتِ دیگری است.

امام [خمینی] رضوان الله علیه وقتی که آمد، امام زمان کمک کرد. خدا کمک کرد. بعدش هم آقای خامنه‌ای خیلی به جا و بهتر از هر کس. تا حالا هم که خوب رفته است؛ در تاریخ همیشه فراز و فرود بوده [است]. در مسیر انقلاب اسلامی هم همینطور، ولی الحمدلله خط کلی حفظ شده [است].

از مشروطه که آدم نگاه می‌کند، انحرافات عجیبی می‌بیند و موانع زیادی را هم می‌بیند. فعلا باید دعا کرد که مشکلات مرتفع شود و جوانان هم بدانند و بفهمند که چه مشکلاتی بوده و چه زحمتهایی کشیده شده و چه درد و رنج‌هایی کشیده شده تا الان که به راحتی می‌توان در مقابل آمریکا حرف زد.

بله. اگر آقای خامنه‌ای نبود ما چه کار باید می‌کردیم؟! خدا آقای خامنه‌ای را آورد میدان. آقای خامنه‌ای برای جهان هست و الحمدلله پیشرفت کرده است و اسلام را حرکت داده است. ما این را [از] روی حقیقت می‌گوییم و الا آقای خامنه‌ای خویش و قوم ما [که] نیست. فقیهی است که در مقابل کفر جهانی ایستاده است و رهبر جهان است.

خدا آقای خامنه‌ای را سلامت بدارد به حق پنج تن، ‌به حق آیات قرآن.»

ارسال دیدگاه

enemad-logo