مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شیعه انگلیسی کسی است که به حرف رهبری گوش نمی دهد / ویژگی های هیات سکولار در گفتگوی اختصاصی با هشت دی نیوز

شیعه انگلیسی کسی است که به حرف رهبری گوش نمی دهد / ویژگی های هیات سکولار

حجت الاسلام مرتضی عبدالهی با بیان اینکه شیعه انگلیسی کسانی هستند که برای امام حسین (ع) گریه می‌کنند، قمه می‌زنند و در عین حال حرف رهبر را زیر پا می‌گذارند و قائل به این هستند که دارند راه درست را می‌روند، گفت: شیعه انگلیسی کسی است که مراسم ابی‌عبدالله (ع) را طوری برگزار می‌کند که موجب وحشت در دل غیرمسلمانان شود، این‌ها اعمالی از خودشان انجام می‌دهند که موجب وهن شیعه و اسلام شود.

شنبه 7 سپتامبر 2019 - 12:16

حجت‌الاسلام‌ مرتضی عبدالهی مدیر موسسه مطالعات مبارزات انقلاب اسلامی در گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به موضوع هیئت‌های سکولار اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدارهای اخیر با مداحانی درباره جریانی گوشزد فرمودند که اولاً در حال دور شدن از اهداف عالی خودشان هستند و ثانیاً ممکن است به جریان دارای ضدیت با انقلاب تبدیل شوند؛ لذا ایشان فرمودند که هیئت نباید سکولار باشد و این جریان برگرفته از خود جریان سکولار است.

وی با بیان اینکه در این هیئت‌ها ممکن است روضه برای امام حسین (ع) خوانده شود و خوبی‌هایی هم ذکر شود اما همه این‌ها به یک فرد بسنده شود و جریان حق در این هیئت شناسانده نمی‌شود و جریان سازی هم در این راستا انجام نمی‌دهد ادامه داد: حضرت امام (ره) در جریان انقلاب اسلامی توانست از همین راه یک انقلاب به وجود بیاورد یعنی ما اگر خوب هستیم باید بتوانیم خوبی خودمان را به جامعه هم سرایت دهیم؛ هر کس که نماز می‌خواند و احکام مالی واجب خودش را انجام می‌دهد و سایر حقوقش را ادا می‌کند نباید به این مسائل فردی بسنده کند و باید این خوبی‌ها به جامعه تسری کند.

مدیر موسسه مطالعات مبارزات انقلاب اسلامی در گیلان ادامه داد: امام حسین (ع) خودشان خوب مطلق بودند و مشکلی در زندگی فردی نداشتند اما برای تسری این خوبی‌ها در جامعه قیام کردند.

عبدالهی درباره ویژگی‌های ظاهری هیئت سکولار با تاکید بر اینکه هیئت سکولار هیئتی است که در یک موقعیت مکانی خاص در یک شهر فقط ذکر مصیبت امام حسین (ع) را بیان می‌کنند افزود: حضرت را می‌کشند و می‌روند و خیزش و انگیزشی در اعضای هیئت خود ایجاد نمی‌کنند درحالی‌که امام حسین (ع) یک حرکت نفی‌ای از مدینه به مکه داشت و یک حرکت نهی هم به سمت کربلا داشته‌اند.

مدیر موسسه رنگ ایمان افزود: امام (ع) در حرکت نفی‌ای خودشان طاغوت را رد کردند و در گام دوم نهی هم فرمودند و عملاً فرمود باید از طاغوت دوری کرد. فرمودند من با فردی مثل یزید نمی‌توانم بیعت کنم.

عبدالهی هیئتی را که انگیزش ایجاد نکند و قیام برای مردم ایجاد نکند و آن‌ها را به فکر مستضعفان نیندازد و مردم را به فکر کارهای جهادی و عمران‌آبادی شهر، روستا و جهان سوق ندهد و آدم را به فکر تبعیت از رهبری فرو نبرد یک هیئت سکولار خواهند و گفت: برخی هیئت‌ها علاوه بر اینکه یک هیئت سکولار هستند یک هیئت غیرمذهبی هم هستند که به اقل مسائل دینی در آن اکتفا می‌شود و ممکن است برای امام حسین (ع) عزاداری کنند و در هیئت از نی و فلوت هم به عنوان ابزار مراسم استفاده کنند! این هیئت حتی شبیه یک هیئت لائیک و کاملاً در خلاف جریان نهضت اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی ادامه داد: ممکن است هیئتی سکولار باشد اما آن هیئتی نباشد که ما به عنوان هیئت انگلیسی می‌شناسیم.

حجت‌الاسلام عبدالهی درباره شیعه انگلیسی با اشاره به اینکه شیعه انگلیسی یک شیعه اخص در جریان شیعه سکولار است که علاوه بر اینکه سکولار است یک هیئت و شیعه سکولار جهت‌دار نیز است بیان کرد: هیئت سکولار می‌تواند ملی، غربی، شرقی و … باشد و خطرناک‌ترین شیعه سکولار شیعه‌ای است که به سمت استکبار غش می‌کند و این شیعه همانی است که کارها، خواسته‌ها و آرمان‌هایش همان آرمان‌های انگلیس، آمریکا و در واقع استکبار جهانی است.

مدیر موسسه رنگ ایمان با بیان اینکه شیعه انگلیسی کسی است که به حرف رهبری گوش نمی‌دهد اما به حرف کسانی که خودشان را شیعه دوآتشه می‌دانند گوش می‌دهد. این‌ها می‌گویند ما داغ‌تر و جلوتر هستیم و شیعه واقعی ما هستیم و چنین افرادی مورد لعن اهل بیت (ع) قرار می‌گرفتند تأکید کرد: این‌ها در راستای اهداف نظام حاکم بر انگلیس فعالیت می‌کنند یعنی در راستانی اهداف نظامی کار می‌کنند که در صدد گرفتن و تسلط بر همه منابع خدادادی جهان در راستای اهداف صهیونیست جهانی است.

عبدالهی ادامه داد: شیعه انگلیسی کسانی هستند که برای امام حسین (ع) گریه می‌کنند، قمه می‌زنند و در عین حال حرف رهبر را زیر پا می‌گذارند و قائل به این هستند که دارند راه درست را می‌روند. شیعه انگلیسی کسی است که مراسم ابی‌عبدالله (ع) را طوری برگزار می‌کند که موجب وحشت در دل غیرمسلمانان شود. این‌ها اعمالی از خودشان انجام می‌دهند که موجب وهن شیعه و اسلام شود. انگلیس هم‌چنین شیعه و چنین سنی‌ای را تبلیغ می‌کند. آن‌ها در تلاش هستند بین شیعه و سنی اختلاف‌افکنی کنند.

** دشمن حتی از “عالم پروری” برای نفوذ استفاده می‌کند

وی درباره جریان نفوذ در حوزه مداحی و سخنرانی گفت: این حوزه بسیار پیچیده است و همه باید به این مسئله ورود کنند دشمن حتی از عالم پروری برای نفوذ استفاده می‌کند تا جایی که بتواند چنین فردی را که حتی اهل نماز در خلوت نیست را نامزد در انتخابات خبرگان رهبری کند تا یک‌مهره در این مجلس داشته باشد که حتی بعدها خبر این موضوع هم درز کرد.

حجت‌الاسلام عبدالهی در ادامه تصریح کرد: انگلیس از این دریغ نمی‌کند که کسانی را در حوزه‌های علمیه تربیت کند که در رأس یک جریان دینی قرار گیرند که امروز نتیجه کارشان را در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و …. می‌بینید که امروز از نیابت امام زمان تا ادعای خود امام زمان بودن را نیز دارند. نفوذ طوری می‌شود که مسائل هیئت را طوری سوق می‌دهند به جای اینکه نیروی جوان ما امیدوار باشد به توانایی‌های خود؛ تبدیل به یک جوان سرخورده مأیوس و متحیر می‌شود. در این هیئت‌ها ممکن است اشعار لاابالی‌گری، اشعار مبتذل و هجو و کفر و تکفیر دیگران را ترویج کنند. بسیاری از این‌ها از روی جهل منتشر می‌شود البته الحمدالله این‌ها نتوانستند در جامعه ایران به واسطه درایت رهبری نتوانستند تأثیرگذاری عمده‌ای داشته باشند اما در کشورهای دیگر جریان‌هایی را ایجاد کرده‌اند.

منبع: http://www.8deynews.com/421242/

ارسال دیدگاه

enemad-logo