مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تصویری زیبا از دو عالم برجسته بندر انزلی در یک قاب

تصویری زیبا از دو عالم برجسته بندر انزلی در یک قاب

مرحوم آیت الله سیدابوطالب پیشوایی و مرحوم آیت الله سیدمحمد نجفی بادکوبه ای (آقانجفی)، دو عالم برجسته بندر انزلی بودند و هر دو چند ماهی مانده به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ دار فانی را وداع گفتند و تشییع باشکوهی برای این دو مجتهد برگزار شد و به تظاهرات علیه رژیم پهلوی تبدیل گردید.

پنج‌شنبه 10 دسامبر 2020 - 20:01

از راست: مرحوم آیت الله آقا سیدمحمد نجفی بادکوبه ای (آقانجفی) و مرحوم آیت الله سیدابوطالب پیشوایی. ظاهرا یک مجلس عروسی  در بندر انزلی در دهه ۵۰ شمسی است.

این دو عالم ربانی، هر دو چند ماهی مانده به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ دار فانی را وداع گفتند و تشییع باشکوهی برای این دو مجتهد برگزار شد و به تظاهرات علیه رژیم پهلوی تبدیل گردید. آیت الله آقانجفی در ۱۵ مهر ۱۳۵۷ از دنیا رفت و آیت الله پیشوایی در ۲۹ مهر ۱۳۵۷ شمسی دعوت حق را لبیک گفت. روح هر دو عالم شاد باشد که در دوران دیکتاتوری رژیم پهلوی و با وجود فشارهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که از سوی رژیم به مردم بندر انزلی تحمیل شده بود، این دو عالم برجسته در آن شرایط سخت و خطیر، علم دین در آن منطقه به شمار می رفتند و باعث حفظ اعتقادات دینی مردم آن منطقه شدند و اجازه ندادند که دین در آن منطقه، کمرنگ شود.

با تشکر از آقای سیدمجتبی پیشوایی، فرزند آیت الله سیدمحمدجواد پیشوایی، که این تصویر را ارسال کردند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo