مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
زندگینامه آیت الله شیخ زین العابدین عسگری گیلانی

زندگینامه آیت الله شیخ زین العابدین عسگری گیلانی

ناصرالدین انصاری قمی
آقای شیخ زین العابدین عسکری گیلانی فرزند شیخ جعفر در سال ۱۳۰۸ ش در روستای نوحدان از توابع لشت نشاء به دنیا آمد . پس از تحصیلات مقدماتی در زادگاهش به مدرسه مهدویّه رشت رفت و در سال ۱۳۲۷ ش به مدرسه جلالیه آستانه اشرفیه عزیمت کرد

یکشنبه 25 آوریل 2021 - 19:09

ناصرالدین انصاری قمی

 

آقای شیخ زین العابدین عسکری گیلانی فرزند شیخ جعفر در سال ۱۳۰۸ ش در روستای نوحدان از توابع لشت نشاء به دنیا آمد . پس از تحصیلات مقدماتی در زادگاهش به مدرسه مهدویّه رشت رفت و در سال ۱۳۲۷ ش به مدرسه جلالیه آستانه اشرفیه عزیمت کرد و از محضر اساتیدی چون شیخ حسین وحید آستانه ای و سیدابوالقاسم عدنانی بلخی فیض برد . سپس در سال ۱۳۳۳ ش به حوزه علمیه قم آمد و در درس های آیت اللَّه بروجردی ، علامه طباطبایی ، امام خمینی رحمه الله ، آیت اللَّه گلپایگانی شرکت کرد . وی در همان سال های ورود به قم به تدریس پرداخت و قریب به چهل سال کتابهای فلسفه و عرفان را تدریس کرد . از جمله آثار ایشان علاوه بر چند کتاب مخطوط در حوزه فلسفه و عرفان ، کتاب انسان مجموعه ای از جهان است .

ایشان در روز پانزدهم ربیع الاول ۱۴۲۶ ق برابر چهارم اردیبهشت ۱۳۸۴ ش به سبب سکته قلبی از دنیا رفت . پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه در قم و لاهیجان در روستای سیاهگوراب لاهیجان به خاک سپرده شد .

( برگرفته از مقاله آقای : علی اکبر صفری )

 

 

منبع: اختران فضیلت: زندگی و درگذشت علمای شیعه، ج۱، ناصرالدین انصاری قمی، دلیل ما، قم، ۱۳۸۸،ص۴۰۹-۴۱۰

ارسال دیدگاه

enemad-logo