مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
پیامهای تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله فیض گیلانی + مطالب و تصاویر پیام تسلیت علما و شخصیتهای کشوری

پیامهای تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله فیض گیلانی + مطالب و تصاویر

پیامهای تسلیت به مناسبت درگذشت عالم پارسا و زاهد مرحوم ایت الله محمد علی فیض گیلانی
سایر مطالب درباره این عالم فرهیخته را در اینجا مشاهده نمایید: کلیک کنید

جمعه 27 آگوست 2021 - 08:53

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم پارسا و زاهد، مجاهد انقلابی جناب آیت الله آقای حاج شیخ محمدعلی فیض گیلانی موجب اندوه و تاثر گردید.

بی شک علاقه و ارادت عمیق ایشان به حضرت امام قدس سره و حضور و استفاده از محضر آن رهبر کبیر و نقل خاطرات مستقیم از جریانات دستگیری حضرت امام و کمک به راه اندازی جریان مبارزه با طاغوت پهلوی، مقامی بلند از ایشان در میان انقلابیون بر جای گذاشته است. برخورد قانون مدارانه ایشان در سالهای مسئولیت و در کسوت ریاست دیوان عدالت اداری کشور و پذیرش و حضور بی پیرایه در میان طلاب جوان و تربیت نسل مستعد، باقیات الصالحاتی برای آن عالم فرزانه خواهد بود. زندگی ساده و به دور از تجملات ظاهری آن، در عین حضور مستمر در جلسات نخبگانی حوزوی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطراتی خوش از آن عالم را در ذهن ها ماندگار کرده است.

موسسه رنگ ایمان، درگذشت این عالم بزرگوار را به همه دوستداران و شاگردان و خانواده و بازماندگان این عالم جلیل، تسلیت عرض نموده و برای همه صبر و اجر تمنا دارد.

۵/۶/۱۴۰۰

 

پیامهای تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله محمدعلی فیض گیلانی

 

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع معظم تقلید

باسمه تعالی
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله محمد علی فیض گیلانی که عمری را در راه ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش کردند موجب تأسف است.
اینجانب این ضایعه مولمه را به حوزه علمیه قم و فضلا و ارادتمندان و خاندان و بازماندگان ایشان تسلیت عرض کرده و علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند خواستارم.

سید محمد علی علوی گرگانی
١٩. محرم الحرام. ١۴۴٣

 

پیام تسلیت حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه

«انا لله و انا الیه راجعون»

رحلت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدعلی فیض گیلانی که عمر پربرکت خود را صرف تعلیم و تعلم معارف اسلام ناب محمدی و ترویج فقه جعفری نموده، به حوزه‌های علمیه، مراجع، علمای عظام و مردم عالم پرور استان گیلان و خاندان ارجمند فیض گیلانی تسلیت می‌گویم.

برای ایشان از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
غلامحسین محسنی اژه‌ای

 

پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور

انا لله و انا الیه راجعون
در نهایت تاسف و تاثر خبر ارتحال عالم جلیل القدر و مجاهد پارسا حضرت آیت الله حاج شیخ محمدعلی فیض گیلانی(طاب ثراه) دریافت شد.

آن روحانی متقی پس از کسب فیض از محضر اساتید بزرگ و عالمان صاحب نامی همچون حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) و حضرت امام خمینی(قدس سره) به تعلیم و تربیت نفوس مستعده اهتمام داشته و دارای سوابق درخشان و اثرگذاری در خدمت مجاهدانه و مخلصانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سنگرهای مختلف بودند.

اینجانب فقدان آن روحانی والا مقام را که سالها در جهت ارتقای فرهنگ اصیل و ناب اسلامی صادقانه تلاش نمود به حوزه های علمیه، بیت مکرم، دوستان و آشنایان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان روح و رضوان ربوبی و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان, سلامتی، عزت، شکیبایی و اجر پایدار خواهانم.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

 

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

«و بشّر الصّابرین الّذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انّا للّه و انا الیه راجعون»

رحلت عالم گران‌قدر آیت‌الله محمّد علی فیض گیلانی، عضومحترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از مبارزین سال‌های انقلاب، موجب تأثر و تألم گردید.

ایشان از شاگردان علمای برجسته‌ای همچون حضرات آیات عظام آقایان: بروجردی، امام خمینی و محقق (رحمه الله علیهم) بود.

این عالم جلیل‌القدر قبل از پیروزی انقلاب در مبارزات سیاسی و در حمایت از امام خمینی (قدس سرّه) نقش داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات‌ فرهنگی‌ بسیاری‌ را به‌ انجام‌ رسانید و در مسئولیت هایی ازجمله: ریاست و قائم مقام دیوان عدالت اداری، نماینده امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در دانشگاه الزهراء (سلام الله علیها)، دو دوره عضویت در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای گزینش قضات به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه پرهیزگار را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم، علوّ درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جزیل را از خداوند متعال خواستار است.

 

پیام تسلیت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

«و بشّر الصّابرین الّذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انّا للّه و انا الیه راجعون»

رحلت عالم گران‌قدر آیت‌الله محمّد علی فیض گیلانی (رحمه الله علیه) عضومحترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از مبارزین سال‌های انقلاب، موجب تأثر و تألم گردید.

ایشان از شاگردان علمای برجسته‌ای همچون حضرات آیات عظام آقایان: بروجردی، امام خمینی و محقق (رحمه الله علیهم) بود.

این عالم جلیل‌القدر قبل از پیروزی انقلاب در مبارزات سیاسی و در حمایت از امام خمینی (قدس سرّه) نقش داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات‌ فرهنگی‌ بسیاری‌ را به‌ انجام‌ رسانید و در مسئولیت هایی ازجمله: ریاست و قائم مقام دیوان عدالت اداری، نماینده امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در دانشگاه الزهراء (سلام الله علیها)، دو دوره عضویت در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای گزینش قضات به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه پرهیزگار را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مراجع عظام تقلید (دامت‌برکاتهم)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم، علوّ درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جزیل را از خداوند متعال خواستار است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

پیام تسلیت آیت الله مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران

بسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت عالم پارسا حضرت آیت الله محمدعلی فیض گیلانی مایه تأثر و تألم گردید. اینجانب این مصیبت را به حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه، عموم شیعیان و همه بازماندگان محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

امیدوارم، خداوند متعال روح ایشان را با حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهراء سلام الله علیها محشور نماید.

مرتضی مقتدایی

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران

 

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم مجاهد و پیشکسوت، آیت الله حاج شیخ «محمدعلی فیض لاهیجی گیلانی» موجب تأثر و تأسف گردید.

آن مرحوم از شاگردان و یاران امام راحل عظیم الشأن(ره) بود که از محضر استادان بزرگ دیگری همچون حضرات آیات بروجردی، بهجت، شهید مطهری و شهید صدوقی (قدّس الله اسرارهم) بهره‌های وافر برده بود.

نمایندگی مردم گیلان در دو دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست بر دیوان عدالت اداری و نمایندگی حضرت امام در دانشگاه الزهراء(س) از خدمات انقلابی آن فقید سعید بود.

فقدان این روحانی خدمتگزار را به محضر امام زمان(عج) و نیز به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، علماء و مردم شهیدپرور استان گیلان، علاقمندان و تلامذه ایشان و بیت معزّی تسلیت عرض نموده، برای ایشان رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و سلوان مسألت دارم.

رضا رمضانی
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم‌ السلام)
و نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری

 

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم بزرگوار و پرهیزکار مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی فیض گیلانی (ره) موجب تأسف و تأثر شد.
آن فقید سعید عمر بابرکت خود را صرف کسب فضائل دینی خصوصاً در محضر امام راحل و آیت‌الله‌العظمی بروجردی (رحمه‌الله علیهما)،تربیت شاگردانی مستعد و اثرگذار در حوزه‌های علمیه و جهاد مخلصانه در راه اسلام و انقلاب نمود.
اینجانب ارتحال ایشان را به علمای اعلام خصوصاً اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت می‌گویم و برای روح پاکشان از درگاه ربوبی رحمت و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان، صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

 

پیام تسلیت حجت السلام سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال عالم فرزانه و خدوم آیت الله فیض گیلانی از اعضاء محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید با سابقه حوزه، موجب تاثر و تاسف گردید.

ایشان یکی از شاگردان امام خمینی (ره) بودند که در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشتند.

اینجانب رحلت این عالم بزرگوار و دانشمند متعهد را به حوزه علمیه و بیت مکرم، شاگردان و بازماندگان محترم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر از خداوند متعال خواستارم.

سید حسن ربانی
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

 

پیام تسلیت تولیت حرم امام خمینی (ره)

بسمه تعالی

درگذشت عالم عالی قدر حضرت آیت الله محمد علی فیض گیلانی طاب ثراه موجب تأثر آشنایان و علاقمندان ایشان شد.

آن مرحوم از زمره علمای خدومی بود که همواره نسبت به راه و آرمان امام ثابت قدم بود و در مواقع مختلفی فداکارانه بر این اعتقاد ایستاد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به خانواده محترمشان از خدای متعال علو درجات را برای آن فقید سعید مسالت دارم.

سید حسن خمینی

 

پیام تسلیت آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله محمّد علی فیض گیلانی رضوان الله علیه، از مجاهدین سال های پیش از انقلاب، موجب تأسف و تألم فراوان گردید.
این فقید سعید از محضر اساتید بزرگ و وارسته ای همچون آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی (ره) بهره های فراوانی علمی و معنوی بردند و خدمات ارزشمندی در عرصه های مختلف دینی، سیاسی و فرهنگی از خود به جای گذاشتند. ریاست و قائم مقام دیوان عدالت اداری، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای گزینش قضات به نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله فعالیت ها و  خدمات ارزنده  این شخصیت بزرگوار به شمار می رود.
اینجانب فقدان این عالم پارسا را به محضر بقیه الله الاعظم، ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های  علمیه، شاگردان و بیت شریف و فرزندان مکرّم  آن عالم تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (علیهم السلام) و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.
ان شاءالله روح این عالم پارسا قرین رحمت الهی و محشور با اولیاء ابرار گردد.
محسن فقیهی

 

پیام تسلیت رئیس سازمان تامین اجتماعی و استاندار سابق گیلان

در گذشت عالم ربانی و وارسته حضرت آیت الله محمدعلی فیض گیلانی باعث تاثر و تالم گردید.

این عالم فرزانه، متواضع و مردمدار، تا واپسن لحظه حیات دغدغه‌مند مردم و در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری اعم از اجتماعی، علنی و فرهنگی منشا خدمات ارزشمند بود.

عدالت و ساده‌زیستی مثال‌زدنی به همراه خداباوری، ثبات‌قدم و صفای باطن از صفات ارزشمند آن فقید سعید بود.

فقدان این عالم گیلانی را به حوزه‌هاى علمیه، جامعه روحانیت و شاگردان آن محقق رحیل و بویژه به مردم فهیم و عزیز گیلان تسلیت عرض نموده و برای ایشان علوّ درجات و برای تمامی بازماندگان صبر و اجر فراوان از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

مصطفی سالاری

 

پیام تسلیت آقای علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد و پارسا و روحانی انقلابی و روشن ضمیر و عضو پیشکسوت جامعه مدرسین حضرت «آیت الله محمد علی فیض گیلانی» موجب تأسف و تأثر شد.

سوابق درخشان و اثرگذاری ایشان در نهضت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و خدمت مخلصانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دلسوزی، اخلاص و اهتمام این عالم دردمند و حقیقت طلب در یک قرن اخیر، در کنار تجربیات گرانقدر و ارتباطات موسع با اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان نسل انقلابی، چون معلمی برای تعلیم و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی از ایشان چهره ای دردمند، مورد وثوق و دلسوز پدید آورده بود.

در عرصه های دینی و مبارزات انقلابی نیز آن مرحوم از شاگردان خاص «آیت الله العظمی بروجردی» و «امام راحل» و از همراهان و معتمدان ایشان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب بود که تلاش هایش برای ارتقای فرهنگ اصیل و ناب اسلامی فراموش نخواهد شد.

اینجانب مصیبت درگذشت این عالم و مجاهد جلیل القدر را به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، علمای حوزه های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت می گویم و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم، علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان صبر توأم با اجر خواهانم.

 

پیام تسلیت استاندار گیلان

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت اندوه‌بار آیت الله فیض لاهیجی که از یاران امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، از مبارزان و علمای بنام گیلان و از نمایندگان ادوار مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بود، موجب تألم و تأثر بسیار گردید.

اینجانب ارتحال این عالم عامل را تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزدمنان، علو درجات برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

ارسلان زارع

استاندار گیلان

 

پیام تسلیت فرمانده سپاه قدس گیلان

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت فقیه عالیقدر، آیت الله محمدعلی فیض گیلانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از شاگردان مکتب امام راحل موجب تاسف و تاثر گردید.

درگذشت این فقیه برجسته که عمر خود را در دفاع از اسلام و انقلاب سپری کرد و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت به طور حتم و یقین، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه و شاگردان آن روحانی مبارز و برجسته است.

خاطره حضور این روحانی مجاهد در دوران دفاع مقدس و تبلیغ و ترویج معارف ناب اسلامی و اعتقادی که موجب شور و شعف و افزایش روحیه رزمندگان جبهه های حق علیه باطل می شد از یادها محو نخواهد شد.

اینجانب، ضایعه درگذشت ایشان را به بیت مکرم، مردم عزیز، بزرگوار و ولایت مدار گیلان و همچنین حوزه های علمیه، تسلیت عرض نموده، غفران و رحمت واسعه الهی برای آن عالم وارسته مسئلت دارم.

سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور

فرمانده سپاه قدس استان گیلان

 

پیام تسلیت آقای سیدعلی اکبر طاهایی، استاندار اسبق گیلان

باسمه تعالی

ا ذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شئ

عروج ستاره ئی دیگر از آسمان فرزانگان انقلاب اسلامی و استان گیلان – فقیه مجاهد و تربیت یافته مکتب مجاهد پرور عالمان ربانی و فقهای عالم تشیع و امام خمینی – قدس الله نفسه الزکیه، درگذشت – آیت الله فیض گیلانی – از نوادر علمای پارسا و ساده زیست و زاهدی متواضع و ممتاز ، موجب تاثر و تآلم گردید .
این مصیبت جانسوز را به رهبر فرزانه انقلاب و مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و عالمان و مردم نجیب و مهربان استان گیلان و شهرستان عالم پرور و شهید پرور لاهیجان ، در ایام غم بار عزای آل الله ، تعزیت و تسلیت می گویم و از محضر خدای متعال برای این فقیه مجاهد ، رضوان و رحمت واسعه و حشر با اولیاء الهی و برای بازماندگان بیت معزی ، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم .

سیدعلی اکبر طاهائی

استاندار اسبق گیلان
پنجم شهریور ۱۴۰۰

 

 

سایر مطالب درباره این عالم فرهیخته را در اینجا مشاهده نمایید: کلیک کنید

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo