مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
برگزاری همایش جریان شناسی مشروطه مشروعه در رشت

برگزاری همایش جریان شناسی مشروطه مشروعه در رشت

همایشی تحت عنوان جریان شناسی مشروطه مشروعه در گیلان به همت سازمان بسیج اساتید استان گیلان برگزار خواهد شد. محمد مهدی نیازمند جانشین بسیج اساتید استان گیلان در گفتگو با روشن خبر با اشاره به برگزاری این همایش ابراز داشت: این همایش همراه با پاسداشت شهید آیت الله  ملا محمد خمامی برگزار می گردد. وی با اشاره […]

یکشنبه 7 ژوئن 2015 - 06:40

همایشی تحت عنوان جریان شناسی مشروطه مشروعه در گیلان به همت سازمان بسیج اساتید استان گیلان برگزار خواهد شد. محمد مهدی نیازمند جانشین بسیج اساتید استان گیلان در گفتگو با روشن خبر با اشاره به برگزاری این همایش ابراز داشت: این همایش همراه با پاسداشت شهید آیت الله  ملا محمد خمامی برگزار می گردد. وی با اشاره به نقش موثر آیت الله…

 m_img.jpg (195×214)

همایشی تحت عنوان جریان شناسی مشروطه مشروعه در گیلان به همت سازمان بسیج اساتید استان گیلان برگزار خواهد شد.

 محمد مهدی نیازمند جانشین بسیج اساتید استان گیلان در گفتگو با روشن خبر با اشاره به برگزاری این همایش ابراز داشت: این همایش همراه با پاسداشت شهید آیت الله  ملا محمد خمامی برگزار می گردد.

وی با اشاره به نقش موثر آیت الله ملا محمد خمامی افزود: حاج ملا محمد خمامی مرجع تقلید و رهبر دینی مردم گیلان در عصر مشروطه بود و حتی به اجرای حدود و تعزیرات می‌پرداخت. او از پیشگامان مشروطیت بود که به شیخ فضل الله نوری پیوست و از مشروطهٔ مشروعه دفاع کرد و فتوایی در رد مشروطهٔ سکولار صادر کرد. ایشان چند ماه قبل از شیخ فضل الله نوری در رشت ترور شد. او آخرین نفر از علمایی بود که دارای مرجعیت واحد و مقتدر در گیلان بود یعنی تا امروز که ۱۰۶ سال از شهادت او می‌گذرد دیگر مرجعیت واحد و با اقتدار منحصرا در گیلان به وجود نیامده‌است.

گفتنی است سخنران این مراسم دکتر مظفر نامدار از اساتید بنام تاریخ معاصر ایران است.

نیازمند با اشاره به زمان و مکان برگزاری این همایش گفت: این مراسم در تاریخ ۲ بهمن ماه در تالار شهید کریمی واقع در دانشگاه علوم پایه دانشگاه گیلان راس ساعت ۹:۳۰ برگزار می شود.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo