مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
به یاد شهدای ناجا در ماسال و شاندرمن

به یاد شهدای ناجا در ماسال و شاندرمن

قربان صحرائی چاله سرائی
این ایام بهانه ای است برای یادآوری و پاسداشت رشادت و ایثار و مجاهدتهای نیروهای مدافع حریم امنیت و آسایش اجتماعی وطن که در حفظ ناموس، مال و حیثیت مردم، جان خود را بر کف گرفته و خود را سپر بلای مردم قرار داده اند. نیروی انتظامی شهرستان ماسال، از زمان دفاع مقدس تاکنون شش شهید تقدیم اسلام و ایران کرده است.

جمعه 15 اکتبر 2021 - 18:46

قربان صحرائی چاله سرائی

 

این ایام بهانه ای است برای یادآوری و پاسداشت رشادت و ایثار و مجاهدتهای نیروهای مدافع حریم امنیت و آسایش اجتماعی وطن که در حفظ ناموس، مال و حیثیت مردم، جان خود را بر کف گرفته و خود را سپر بلای مردم قرار داده اند.
نیروی انتظامی شهرستان ماسال، از زمان دفاع مقدس تاکنون شش شهید تقدیم اسلام و ایران کرده است.
پیشتاز شهدای نیروی انتظامی این شهرستان، شهید مرحمت ثانی چاله سرائی، است که در عنفوان جوانی و در ۲۵ سالگی به تاریخ ۱۳۶۱/۰۴/۱۰ در درگیری با منافقین کوردل به شهادت رسید.
محل شهادت وی خوشابر گیلان و در جاده پونل به رضوانشهر بوده و مزارش در گلزار شهیدان شاندرمن است.
شهید علی فتوحی گیلوان، دومین شهید ماسالی نیروی انتظامی است که به تاریخ ۱۳۶۲/۰۹/۰۷ و در زندان دولتو سقز کردستان به شهادت رسید.
مزارش در گلزار شهیدان ماسال قرار دارد.
جوانترین شهید نیروی انتظامی ماسال شهید نبی الله بلالی است که در ۲۰ سالگی به تاریخ ۱۳۶۳/۰۴/۲۱ در سقز کردستان به شهادت رسید و هم اکنون مزار پاکش در گلزار شهیدان ماسال واقع است.
شهید علیقلی باقری از سربازان دلاور نیروی انتظامی بود که مورخ ۱۳۶۳/۱۰/۰۶ در پسیان آذربابجان غربی و دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.
شهید شاپور کاظمی از ماسال، به تاریخ ۱۳۶۳/۰۹/۰۶ در ارومیه به شهادت رسید و مزار مطهرش در گلزار شهیدان ماسال قرار دارد.
شهید حسن سلمانی کوره جان دیگر شهید شاندرمنی است که جان شیرین در دفاع از حریم امنیت اجتماعی تقدیم ناموس وطن کرده است.
وی در ۲۸ سالگی به تاریخ ۱۳۸۸/۰۶/۲۰ در بندر مقام از توابع بندر لنگه استان هرمزگان در راه حفظ جان، مال، ناموس و ارزشهای ایران زمین به آسمان شهادت عروج کرد.
مزار این شهید والامقام جنب مسجد آقاسید رضا در روستای دلیجان شاندرمن است‌.
یاد و نام تمامی شهیدان، بخصوص شهیدان والامقام نیروی انتظامی گرامی و نیز قدیمی ترین شهید شهرستان، شهید محمود حسرتی معاف که به تازگی پیکرش کشف و در زادگاهش روستای معاف شاندرمن به خاک سپرده شد، جاویدان.

 

 

منبع: کانال ایتای قربان صحرائی چاله سرائی.

ارسال دیدگاه

enemad-logo