مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
پیام مکتوب حضرت آیت الله عبدالله خائفی گیلانی به همایش میرزا کوچک جنگلی+ دستخط

پیام مکتوب حضرت آیت الله عبدالله خائفی گیلانی به همایش میرزا کوچک جنگلی+ دستخط

شهید میرزا کوچک، قدس الله سره الشریف، ستاره ای بود در جهان اسلام درخشید، روحانی شهیدی بود سرگشته بر روی جمال حق تعالی و نور مطلق و فیض بی نهایت. او دل و جانش را جهت حب و دیدار لقاء حق تعالی فرا گرفته بود، و در لحظه ای در برابر ظلم و ستمگران نبود. او بالاخره خود را به حق تعالی فروخت و با ارتش سرخ جنگید و بالاخره آن را از پا در آورد و خود نیز با عهدی که با خدای خود داشت وفا نمود.

پنج‌شنبه 16 دسامبر 2021 - 12:09

همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت عالم مجاهد میرزا کوچک جنگلی، نشست بازخوانی «استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت جنگل»، با هدف تبیین مقاومت اسلامی و با حضور نمایندگان گروه‌های مقاومت اسلامی در عرصه بین‌الملل برگزار گردید. این همایش به همت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، حجت الاسلام سعید مهدوی و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ایت الله رمضانی گیلانی در صبح روز پنجشنبه ٢۵ آذرماه ١۴٠٠ در شهر مقدس قم، جمکران، مجتمع دارالولایه انجام شد.

حضرت آیت الله عبدالله خائفی گیلانی، عضو گرانقدر جامعه مدرسین حوزه قم، پیام مکتوبی در بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی و نهضت جنگل برای همایش میرزا کوچک جنگلی صادر کردند. متن کامل پیام ایشان به همراه دستخط این فقیه گرانقدر منتشر خواهد شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

والصلاه والسلام علی محمد و آله الطاهرین. «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاهِ وَ الْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ».[۱]

آیه شریفه با محتوای عالی جهادی با اصول کلی و مصالح وجودی، با رسالت [و] در بردارنده براهین عقلیه پیام آور دین جهانی اصیل، قیّم، خالص، ابدی، متوجه به سوی غایات حقه و اغراض صحیحه، منسوب به مبداء اعلی و نور مطلق واجب الوجود، «ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ»،[۲] الا لله دین الخالص، نازل بر عقول فعال و قابل تجلی نور الهی، «وَ لِکُلٍّ وِجْهَهٌ هُوَ مُوَلِّیهَا»[۳]، با نور وصول بذات حق تعالی درخشید، دین زمینه ساز معرفت نفس، معرفت الله، معرفت رسالت و آخرت و ولایت، ارتقاء و رشد انسانها است، دین قرین عشق غریزی، برهان عقلی حقیقی و شهود کشفی است.

اکنون سخن از جهاد است، جهاد همراه با ایمان به خدای متعال، رسالت و ولایت، و آخرت، با ایمان به وحدانیت ذات واجب الوجود، به وحدانیت صفات و افعال حق تعالی، لا شریک له لا فی ذاته، و لا فی صفاته، و لا فی افعاله، با ایمان به اینکه عالم هستی مستقل بالذات نیست، در وجودش بی نیاز از نور فیض باری تعالی نیست، نه در حفظش و نه در بقائش، با ایمان به اینکه بگوید:

مَتی غِبتَ؟

کی رفته ای ز دل که تمنا کنم تو را            کی بوده ای نهفته که پیدا کنم تو را

رجالی جهادی، فانی در ذات حق تعالی خود را مغلوب در لطف و نور و فیض بی نهایت حق تعالی می بیند. در انحاء مشاهدات تجلیات فیض حق تعالی را مشاهده می کنند. دارای معارف عقلیه، روح شان را جهادشان بالا برد «إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ» :[۴]

شهید میرزا کوچک، قدس الله سره الشریف، ستاره ای بود در جهان اسلام درخشید، روحانی شهیدی بود سرگشته بر روی جمال حق تعالی و نور مطلق و فیض بی نهایت او.

دل و جانش را حب دیدار و لقاء حق تعالی فرا گرفته بود. او لحظه ای در برابر ظلم و ستمگران آرام نبود. او بالاخره خود را به حق تعالی فروخت. با ارتش سرخ جنگید و بالاخره آن را از پا در آورد و خود نیز به عهدی که با خدای خود داشت وفا نمود. «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ»[۵] و در راه تجلی بخشیدن به نور مطلق شهید شد و به لقاءالله پیوست. رضوان الله علیه و علی اصحابه الذین جاهدوا فی الله حق جهاده و لهم الجنه.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

اللهم ارزقنا حلاوه الشهاده فی سبیلک.

عبدالله خائفی

۱۷/۹/۱۴۰۰

 

 

____________________

[۱] . سوره توبه، آیه ۱۱۱٫

[۲] . سوره روم، آیه ۳۰٫

[۳] . سوره بقره، آیه ۱۴۸٫

[۴]  سوره فاطر، آیه ۱۰٫

[۵] . سوره احزاب، آیه ۲۳.

ارسال دیدگاه

enemad-logo