مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
ساعتی در رنگ ایمان

ساعتی در رنگ ایمان

قربان صحرائی چاله سرائی
توفیقی حاصل شد تا عصر پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ به دیدار پژوهشگری بروم که بی تکلف و آرام در میانه ی انبوهی از کتاب نشسته و به تحقیق و پژوهش در تاریخ معاصر، بخصوص تاریخ گیلان و به ویژه تاریخ نهضت جنگل و تاریخ مشروطه اهتمام تمام دارد.

پنج‌شنبه 17 فوریه 2022 - 22:26

قربان صحرائی چاله سرائی

توفیقی حاصل شد تا عصر پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ به دیدار پژوهشگری بروم که بی تکلف و آرام در میانه ی انبوهی از کتاب نشسته و  به تحقیق و پژوهش در تاریخ معاصر، بخصوص تاریخ گیلان و به ویژه تاریخ نهضت جنگل و تاریخ مشروطه اهتمام تمام دارد.

میرزا پژوهیِ گسترده و عمیقش، وی را میرزاشناسی برجسته و دقیق پرورانده و الحق که در شناخت و شناساندن سردار جنگل، میرزاکوچک خان در ابعاد مختلف، صاحب نظر و دارای اطلاعات وسیع و عمیق و دقیق است.

او شخصیتی دانشور و خوش بیان، و در عین حال متین، متواضع و بی ریا، بدون کمترین بُخل و خسّاست با تو به گفتگو می نشیند و با حوصله و دقت به صحبتهایت گوش فرا می دهد و به گاه سخن گفتن در موضوع مورد گفتگو، شمرده و روان و عالمانه با تو سخن می گوید و تو اگر استعداد شنیدن داشته باشی از بیاناتش نکات و ظرائفی را گلچین می کنی که از آنها می توانی نوشتارها تالیف و تدوین و گفتارها تنظیم کنی.

پایگاه مجازی رنگ ایمانش، در حقیقت کتابخانه ای مجازی از نوشتارها، گفتارها، مقالات، سخنرانی ها، اسناد، عکسها، گزارشهای تحلیلی و تصویری و آنچه که لازمه شناخت تاریخ مبارزات اسلامی مردم استان گیلان هست را در نظمی مشخص و قلمی رسا مقابل پژوهشگران و محققان به زیبایی و سهولت گسترده است که انصافا قابل تحسین و سزاوار تقدیر است.

او کسی نیست جز دکتر میثم عبداللهی، گیله مردی رشتی الاصل که هم اکنون در شهر علم و اجتهاد و عشّ آل محمد، قم مقدس و در جوار حرم مطهر کریه اهل بیت علیهم السلام ساکن است.

دکتر عبداللهی به اتفاق برادر محترمش حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر مرتضی عبداللهی دست به دست هم داده اند و با تحقیقات و پژوهشهای وسیع و عمیق خود علاوه بر تدوین مقالات متعدد، کتب ارزشمندی تالیف و به جامعه علمی ایران اسلامی تقدیم کرده اند که ضمن برشمردن فهرست برخی از عناوین آن آثار ذیل این یادداشت، برای این محققان برجسته و ارجمند گیلان و ایران اسلامی عمری باعزت و طولانی توام با توفیقات روزافزون از درگاه خدای سبحان تمنا دارم.

۱. فرهنگ‌نامه علمای مجاهد گیلان، از مشروطه تا انقلاب اسلامی، ج۱، میثم عبداللهی و محمد عبداللهی، ناشر: مولف، قم، اول، پاییز ۱۳۹۶، در ۴۹۶ صفحه.

۲. آیت الله العظمی شهید حاج ملا محمد خمامی: جریان مشروعه خواهی گیلان و رهبر آن در نهضت مشروطه، میثم عبداللهی، صحیفه معرفت، قم، اول، تابستان ۱۳۹۳، در ۴۸۰ صفحه.

۳. شهید آیت الله ربانی املشی، میثم عبداللهی، صحیفه معرفت، قم، اول، پاییز ۱۳۸۹، در ۱۰۸ صفحه.

۴. سردار شهید جنگل در گذر ایام، میثم عبداللهی، صحیفه معرفت، قم، اول، زمستان ۱۳۸۸، در ۱۰۶ صفحه. (چاپ دوم: پاییز ۱۳۹۰)

و برخی از آثار موسسه رنگ ایمان:

۵. روز نارنجک: سیری در زندگی سردار شهید سیدمهدی نقیبی راد، تحقیق و نگارش: مجموعه فرهنگی دینی عترت رشت – کانون ثقلین، حرف نو، رشت، ۱۳۸۸، پالتویی، در ۶۴ صفحه.

۶. آیه ایمان: سیری در زندگانی شهید عبادالله عزت پژوه، تدوین: حسن مقدمی شهیدانی، گرداوری و تحقیق: کانون فرهنگی دینی ثقلین، صحیفه معرفت، قم، ۱۳۹۰، اول، پالتویی، ۱۳۸ صفحه.

۷. شب نشینی با خدا: گزیده ای از دلنوشته های شهدای استان گیلان، گرداوری: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان – معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی، تدوین: کانون فرهنگی دینی ثقلین شهرستان رشت، صحیفه معرفت، قم، اول، ۱۳۹۰، پالتویی، ۱۴۴ صفحه.

۸. رنگ ایمان: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گیلان، تحقیق: موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان، کانون فرهنگی دینی ثقلین، رشت، اول، بهار ۱۳۸۹ ، ۱۳۹۲، پالتویی، ۱۲۶ صفحه.

 

 

 

 

منبع: کانال ایتای قربان صحرائی چاله سرائی. https://eitaa.com/sahranevesht/441

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo