مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
آیت الله رودباری، مجتهد برجسته رشت، به ملکوت اعلی پیوست

آیت الله رودباری، مجتهد برجسته رشت، به ملکوت اعلی پیوست

حضرت آیت الله سیدمجتبی رودباری عالم و پشتوانه معنوی مردم گیلان، دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

جمعه 1 آوریل 2022 - 23:31

 

به گزارش ۸دی، آیت الله «سید مجتبی رودباری» عالم برجسته گیلانی و از شاگردان امام خمینی (ره) ظهر روز سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱، به دلیل ایست قلبی در سن ۸۸ سالگی درگذشت. حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری، عالم و پشتوانه معنوی مردم گیلان، دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله سید مجتبی رودباری فرزند مرحوم آیت الله سید حسین رودباری در سال ۱۳۱۲ شمسی در نجف اشرف متولد شد و تا سال ۱۳۱۹ شمسی در جوار مرقد حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) اقامت داشتند و در همین سال به همراه والد بزرگوار خویش به ایران عزیمت و وارد شهر رشت شدند.

آیت الله رودباری پس از گذراندن دوره ابتدائی در رشت، در مهرماه ۱۳۲۶ شمسی به امر والد بزرگوار خود توفیق ورود به طلبگی را پیدا کرد و به همین منظور در نزد آیت الله ضیابری کتاب جامع المقدمات را فرا گرفت. آیت الله سید مجتبی رودباری در حالیکه سه سال در حوزه علمیه رشت به فراگیری علم و دانش اشتغال داشت در سال ۱۳۲۹ شمسی جهت ادامه تحصیلات به حوزه علمیه قم رفت و ۱۴ سال در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) به فراگیری دروس مشغول شد. وی در سال ۱۳۴۳ به امر پدر گرامیشان حوزه علیمه قم را به قصد عزیمت به حوزه علمیه نجف اشرف ترک و مدت ۱۵ سال در جوار مرقد حضرت علی(علیه السلام) به فراگیری فقه و اصول پرداخت. وی در زمان تحصیل در حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف توفیق تشرف به مدت ۲۳ سال در درس حضرت امام (رحمه الله علیه) را داشت. از دیگر اساتید وی می‌توان مرحوم آیت الله حاج سید محمود ضیابری، حاج شیخ محمدعلی امنیان،آقا میرزا جعفر سبحانی تبریزی، میرزا محمد تقی ستوده اراکی، حاج سید عبدالکریم اردبیلی، شهید مفتح همدانی، علامه طباطبایی، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت الله خوئی و آیت الله العظمی حکیم را نام برد.

آیت الله سید مجتبی رودباری در شهریور ۱۳۵۸ شمسی به ایران عزیمت و وارد شهر رشت شد و همه روزه در مسجد صفی رشت که از مساجد فعال رشت در زمان انقلاب و پس از آن بوده و محل تجمع نیرهای مومن و انقلابی است به اقامه نماز می پرداختند. این عالم برجسته گیلانی که سال ها مأمن و پشتوانه معنوی مردم گیلان بوده امروز به دلیل ایست قلبی درگذشت و به ملکوت اعلی پیوست.

 

 

منبع: https://www.8deynews.com/655702/

ارسال دیدگاه

enemad-logo