مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
ویژه نامه ۸ دی / حماسه بزرگ مردم گیلان

ویژه نامه ۸ دی / حماسه بزرگ مردم گیلان

بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و ایجاد فتنه ای آمریکایی، انگلیسی، اسراییلی به سرکردگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، و پس از توهین به عزای سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا توسط فتنه گران، مردم گیلان پیشتاز سایر مردم در سراسر کشور، در ۸ دی به خیابانها آمدند و انزجار و بیزاری خود را نسبت به فتنه گران و حمایت و سرسپردگیشان به ولایت را فریاد زدند.

پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در  خرداد ۱۳۸۸، عده ای به سرکردگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی شروع به فتنه انگیزی کرده و اوضاع سیاسی کشور چندین ماه پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری متلاطم بود. در رشت هم فضا متاثر از تهران بود و جو فتنه‌گون آماده فتنه گری بود اما این مردم گیلان بودند که اجازه چنین کاری را از فتنه گران سلب کردند. مردم رشت در روز ۸ دی ۱۳۸۸ به صحنه آمدند و با یک راهپیمایی تاریخی انزجار خود را از فتنه گران و اغتشاشگران ابراز داشتند. شعار های اصلی مردم «مرگ بر سه مزدور اجنبی، موسوی و کروبی و خاتمی»، «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر کروبی»، «مرگ بر خاتمی» و … بود. مسیر این راهپیمایی از مصلی تا میدان شهرداری بود. جالب است بدانیم که سایر نقاط کشور در روز ۹ دی به صحنه آمدند و بساط فتنه گران را برچیدند. بصیرت مضاعف مردم گیلان باعث شد تا زودتر از سایر نقاط کشور به صحنه آمده و بساط فتنه گران را برچینند. در ادامه مطالبی از این روز تاریخی را می توانید ببینید:

تصاویرحماسه مردم گیلان در ۸ دی ۱۳۸۸

بازتاب حماسه ۸ دی مردم گیلان در رسانه ها

در آستانه اولین ساگرد حماسه عظیم مردم ایران در ۹ دی ۸۸ در مقابله با فتنه گران، مردم گیلان به حضور رهبر معظم انقلاب در تهران رسیدند. دلیل انتخاب دیدار مردم گیلان در روز ۸ دی با رهبر معظم انقلاب آن بود مردم گیلان در راهپیمایی سال گذشته، یک روز زودتر از مردم سایر نقاط کشور به صحنه آمدند و بساط فتنه گران را برچیدند. رهبر معظم انقلاب در این دیدار مدال پرافتخار «السابقون» در جبهه بصیرت و حمایت از ولایت را به گردن مردم گیلان آویختند. ایشان بصیرت مضاعف مردم گیلان را عاملی دانستند تا یک روز زودتر احساس وظیفه کنند و فتنه را در استان گیلان ریشه کن کنند. ایشان اضافه فرمودند: «رشت جزء معدود مناطقی بود که یک روز زودتر از حرکت خود جوش ملّت، در هشتم دی ماه سال ۸۸ به صحنه حضور مردم در مقابله با فتنه گران تبدیل شد.» مردم گیلان نیز در این دیدار تجدید بیعت خود را با آرمان های امام و انقلاب اعلام کردند. در ادامه مطالبی درباره این دیدار را خواهید دید:

بیانات رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم استان گیلان‌ – ۸ دی ۱۳۸۹

متن شعر و فیلم همخوانی گیلانیها محضر رهبر انقلاب- فرزند میرزاییم…- ۸ دی ۱۳۸۹

حاشیه‌های اختصاصی رنگ ایمان از دیدار مردم گیلان با رهبر انقلاب در ۸ دی ۱۳۸۹ش

فیلم ها:

فیلم کامل سخنرانی رهبری در دیدار با مردم گیلان- ۸ دی ۱۳۸۹

همخوانی گیلانیها جلوی رهبری-  شعر فرزند میرزاییم…- ۸ دی ۱۳۸۹

صوت ها:

۸ ماه جنگ نرم مردم ایران- ۸ دی ۱۳۸۹

۹ دی مشت محکمی در دهان فتنه گران – ۸ دی ۱۳۸۹

نقش مردم گیلان در انقلاب اسلامی- ۸ دی ۱۳۸۹

عکس ها:

عکس های دیدار مقام معظم رهبری با مردم گیلان در سال ۱۳۸۹

enemad-logo