مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
«شهيد سيد محمد محمد نژاد»

«شهيد سيد محمد محمد نژاد»

  زندگی نامه شهيد سيد محمد محمد نژاد (جانشين تدارکات لجستيک لشکر قدس گيلان)   پاسدار رشيد اسلام شهيد سيد محمد محمد نژاد در سال 1338 در خانواده اي محروم و ستم کشيده در يکي از محلات شهرستان رشت ديده به جهان گشود . با سپري کردن دوران طفوليت پا به مدرسه گذاشت و در […]

چهارشنبه 8 سپتامبر 2010 - 22:10

 

زندگی نامه شهيد سيد محمد محمد نژاد (جانشين تدارکات لجستيک لشکر قدس گيلان)

 

پاسدار رشيد اسلام شهيد سيد محمد محمد نژاد در سال 1338 در خانواده اي محروم و ستم کشيده در يکي از محلات شهرستان رشت ديده به جهان گشود . با سپري کردن دوران طفوليت پا به مدرسه گذاشت و در مدارس رشت تحصيلاتش را سپري کرد .

تحصيلات دبيرستان وي با آغاز حرکت يکپارچه و کوبنده مردم عليه سرنگوني رژيم منهوس پهلوي همراه شد و سيد نيز يکصدا و هماهنگ با ملت به پيش رفت حرکت نويني در زندگيش پديدار گشت . وي که در طي اين مدت به ماهيت کثيف رژيم طاغوت و وابسته به شرق و غرب پي برده بود عاشقانه و همدوش با ميليونها انسان آزاده ايران فرياد مرگ بر شاه و مرگ بر آمريکا و … سر داد و در تظاهرات و فعاليتها ها خواهان استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي بود از اين رو ماموران شاه او را شناسائي و به منزل ايشان هجوم بردند و او را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند . اما در عزم و اراده سيدمحمد خللي وارد نيامد و در رسيدن اهداف الهي خود استوار و ثابت قدم در توزيع اعلاميه هاي حضرت امام خميني (رض) و نصب پوسترهاي امام در سطح شهر بسيار تلاش نمود .

با پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي به رهبري زعيم عاليقدر حضرت امام خميني (رض) سيد محمد با قلبي سرشار از شوق خدمت به محرومين و مستضعفين تلاش و همکاري وسيعي را به کمک برادران انجمن اسلامي در جهت رفع مايحتاج مردم و همچنين تقسيم ارزاق عمومي انجام داد و به سبب صداقت و پشتکاري که داشت، پس از مدتي بعنوان مسئول توزيع گوشت مرغ در سطح استان برگزيده شد و مدتي در اين راستا سعي تلاش نمود . اما اين گونه فعاليتها نتوانست روح بزرگ و متعالي او را سيراب کند ، لذا با تشکيل سپاه شهرستان رشت به جمع سبزجامگان ، جان بر کف بر خواسته از متن انقلاب اسلامي پيوست ، بلکه بتواند در اين تشکيلات ، خدمات سازمان يافته و ارزنده اي به نظام مقدس جمهوري اسلامي کرده باشد .

ايشان مدتي مسئوليت آموزش بسيجيان پادگان المهدي چالوس را متقبل شد. و پس از مدتي به سپاه رشت برگشت و در يگان حفاظت به حفاظت و صيانت مسئولين شهرش مشغول گرديد .

وي که غرق در درياي محبت و عشق به حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام مي سوخت، راهي جبهه هاي نبرد با دشمنان اسلام و قرآن شد و پس از چند مرحله اعزام به جبهه در سال 1364 بمدت يکسال بعنوان مسئول واحد تدارکات سپاه پاسداران شهرستان بندر انزلي مشغول به خدمت شد .

اين سيد جليلقدر با تاًسي از ائمه معصومين عليه السلام ، در کارهاي خير پيشقدم بود و نيز سرکشي از يتيمان را جزء برنامه هاي کاري و زندگي خود قرار مي داد . او به امانت داري و صداقت در گفتار و عمل و تقيد به اقامه نماز اول وقت شهره دوستان و همکارانش بود .

سيد محمد در سال 1365 با وجودئکه داراي چهار فرزند بود اما نتوانست در شهر بماند و با همه علاقه و عشقي که به خانواده و فرزندانش داشت ولي راهي مناطق غرب کشور شد تا بتواند به کمک ديگر همرزمانش امنيت و آسايش و سربلندي و عزت را به مردم ايران اسلامي هديه نمايد ، لذا سيد محمد محمد نژاد ، بعنوان جانشين تدارکات لجستيک لشکر 16 قدس گيلان مشغول به خدمتگزاري شد. وي که عظمت شکوه حماسه مولايش حضرت حسين بن علي عليه السلام را در صحراي کربلا درک کرده بود ، در کربلاي ايران به نداي رهبر انقلاب حضرت امام خميني (رض) لبيک گفت و با نثار خون خود حماسه اي جاويد رقم زد و در شب دهم شهريور سال 65 در عمليات کربلاي 2، با ايثار جان خويش چون ستاره اي درخشيد و به قافله شهداي اسلام پيوست .

ارسال دیدگاه

enemad-logo