مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
خودآموز زبان انگلیسی

خودآموز زبان انگلیسی

کتاب «خودآموز زبان انگلیسی» اثر شهید ابوالحسن کریمی دادستان شهید گیلان به همت آقای محمدجواد کریمی برادر شهید و خانم دکتر فاطمه کریمی خواهر شهید، انتشار یافت. این کتاب در ۱۰۰۰ نسخه در قطع وزیری در ۲۳۲ صفحه با قیمت ۵۰۰۰ تومان در دسترس عموم قرار گرفته است.

یکشنبه 14 ژوئن 2015 - 08:05

خودآموز زبان انگلیسی

تالیف شهید ابوالحسن کریمی

رشت

دهسرا‏

۱۳۹۱

۲۳۱ ص

۱۰۰۰ نسخه

۵۰۰۰۰ ریال‬

 

کتاب «خودآموز زبان انگلیسی» اثر شهید ابوالحسن کریمی دادستان شهید گیلان منتشر شد. این کتاب به همت آقای محمدجواد کریمی برادر شهید و خانم دکتر فاطمه کریمی خواهر شهید، توسط انتشارات دهسرا در رشت انتشار یافت.

مقدمه این کتاب به قلم شهید کریمی و به تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۶۴ است یعنی حدود ۴ ماه قبل از شهادت اش است. شهید در این مقدمه چنین می نویسد: «روش تنظیم مطالب کتاب حاضر در پی تلاش مستمر برای یافتن راه صحیح و نتیجه بخش در راه فرا گرفتن زبان انگلیسی است… لازم به یاداوری است که کتاب حاضر در سال ۱۳۵۴ تنظیم و آماده چاپ گردید و در سال ۱۳۵۵ اجازه چاپ یافت لیکن به دلایلی چاپ آن به تعویق افتاد. در این سال های اخیر که ضرورت فراگیری زبان خارجی محسوس تر شد و به ویژه بزرگان انقلاب اسلامی و به خصوص رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی (امام امت) بر آن تاکید ورزیده اند که طلاب علوم دینی نیز در فرا گرفتن زبان بیگانه بکوشند، لذا با اندکی اصلاحات و افزودن جملات و قطعاتی از سخنان بزرگان انقلاب اسلامی به چاپ و انتشار آن مبادرت می شود.»

مقدمه دوم این کتاب به قلم خانم دکتر فاطمه کریمی خواهر شهید است که در قسمت هایی از این مقدمه چنین نوشته: «کتاب حاضر تجربه تدریس تقریبا یک دهه فعالیت آموزشی شهید ابوالحین کریمی در سال های ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۶ در کلاس های تدریس زبان انگلیسی است.»

آنچه در این کتاب قابل توجه است این نکته است که نویسنده در جای جای کتاب از احادیث، مناجات ها، ادعیه،‌ بیانات امام خمینی(ره) و بزرگان انقلاب چون آیت الله خامنه ای، پیام ها و شعار های انقلاب و… استفاده کرده است. این ویژگی باعث جذابیت کتاب و نگاه نویسنده است. گفتنی است که شهید کریمی کتب دیگری از جمله خودآموز زبان عربی نیز دارد که کمی بعد از شهاوت وی منتشر شده بود.

این کتاب در ۱۰۰۰ نسخه در قطع وزیری در ۲۳۲ صفحه با قیمت ۵۰۰۰ تومان در دسترس عموم قرار گرفته است. فعلا مرکز فروش این کتاب دو کتاب فروشی فتح و میثم در لاهیجان هستند. اگر کسی مایل به تهیه این کتاب است و یا سایر کتابفروشی ها علاقمند به توزیع این کتاب هستند می توانند آمادگی خود را اعلام کنند.

چاپ و انتشار کتب و دستنوشته های بزرگان انقلاب در گیلان از خدمت هایی است که از دست کسانی که در راس سیستم فرهنگی استان قرار دارند و امکانات و بودجه برای چنین کارهایی را دارند بیشتر مورد انتظار است ولی کمتر از آنها شاهد چنین کارهایی هستیم. باز باید به همت خانواده شهید کریمی آفرین گفت که تا جایی که درتوان دارند برای زنده نگه داشتن یاد این شهید تلاش می کنند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo