مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۳ تیر

تقویم تاریخ گیلان – ۲۳ تیر

۱- احمدشاه قاجار از «اِستارُو سِلِسکی‌» افسر روس و فرمانده قزاق ها خواست تا گیلان و مازندران را از تصرف جنگلی‌ها پاک سازد. (۱۲۹۹ ش) ۲- برگزاری کنگره بزرگداشت عالم بزرگ، حکیم ملا عبدالرزاق فیاض لاهیجی در لاهیجان. این کنگره ۲ روز به طول انجامید و علمای بزرگی چون آیات جعفر سبحانی، محمدی گیلانی، مهدوی […]

دوشنبه 14 جولای 2014 - 18:53

۱- احمدشاه قاجار از «اِستارُو سِلِسکی‌» افسر روس و فرمانده قزاق ها خواست تا گیلان و مازندران را از تصرف جنگلی‌ها پاک سازد. (۱۲۹۹ ش)

۲- برگزاری کنگره بزرگداشت عالم بزرگ، حکیم ملا عبدالرزاق فیاض لاهیجی در لاهیجان. این کنگره ۲ روز به طول انجامید و علمای بزرگی چون آیات جعفر سبحانی، محمدی گیلانی، مهدوی کنی، رضا استادی، محمد خامنه‌ای، جناتی، صادق لاریجانی، انواری، عمید زنجانی و … شرکت داشتند. فیاض سال ها شاگرد و داماد ملاصدرا در فلسفه و عرفان بود. لقب «فیاض» را استاد به شاگردش عطا کرد. فیاض از فلاسفه بزرگ جهان اسلام است و آثار متعددی در حکمت از جمله «گوهر مراد» از او برجای مانده است. او متوفی ۱۰۲۷ ق است و مزارش در حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد. (۱۳۷۲ ش) (زادگاه من، ص۸۴-۹۲٫)

ارسال دیدگاه

enemad-logo