مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
آیت الله رمضانی:فعالیت‌های فرهنگی باید به صورت تخصصی پیگیری شود.

آیت الله رمضانی:فعالیت‌های فرهنگی باید به صورت تخصصی پیگیری شود.

آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در نشست جمعی از فعالان فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه زمینه فعالیت‌های فرهنگی در استان فراهم است اظهار کرد: گیلان در بخش‌های نیروی انسانی و علمی از جمله استان‌های ممتاز در عرصه فرهنگی است.

شنبه 4 جولای 2015 - 11:02
خبرگزاری فارس: فعالیت‌های فرهنگی، نیازمند فرصت تدریجی برای اجراست

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در نشست جمعی از فعالان فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه زمینه فعالیت‌های فرهنگی در استان فراهم است اظهار کرد: گیلان در بخش‌های نیروی انسانی و علمی از جمله استان‌های ممتاز در عرصه فرهنگی است.

وی بر وجود پیش‌زمینه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ تعریف برای فرهنگ بیان شده و ۱۰۰ معنای آن را استخراج کرده‌ایم.

رمضانی با بیان اینکه استعمار فرانو پر از واژه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: در استعمار فرانو جنگ نرم و ناتوی فرهنگی مطرح است و در هالیوود براساس طرح مدیریت فرهنگی در دنیای پست‌مدرن هنرنمایی می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ورود برخی از افراد بدون تخصص در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور مربوط به دولت خاصی نیست و در تمام دوره‌ها تذکر لازم داده شده است.

وی با تاکید براینکه در فعالیت‌های فرهنگی باید چشم‌انداز داشته باشیم، بیان کرد: سه موضوع مدیریت راهبردی در مورد فعالیت‌های انجام شده، فعالیت‌هایی که انجام نشده و فعالیت‌های که باید انجام شود در فرهنگ حائز اهمیت است.

رمضانی، مشخص کردن ضرورت‌ها و اولویت‌ها در حوزه‌های فرهنگی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: برخی از مواقع در نقل، تحلیل و تطبیق موضوع‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه فعالیت تعلیمی و تربیتی باید در حوزه فرهنگی هماهنگ باشد، یادآور شد: معلم، قبل از آن‌که معلم باشد باید شاگردی کند و این اصل تربیتی است.

وی بر متصل شدن به قرآن و عترت تاکید کرد و افزود: لحظه‌ای نباید از قرآن و عترت فاصله بگیریم و اگر این اتفاق بیفتد دچار آسیب می‌شویم.

رمضانی با اشاره به ارائه طرح امام (ره) در مورد اداره جامعه توسط اسلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصت بسیار ارزشمندی برای ارائه طرح‌ها ایجاد کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواستار ارائه طرح و راهکار برای مقابله با بدحجابی در جامعه شد و بیان کرد: حجاب به عنوان ضرورت باید در جامعه باشد اما راهکار اجرایی آن نیازمند تفکر است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند فرصت تدریجی برای اجراست، تصریح کرد: فرهنگ، نهادی است که با فطرت انسان عجین شده و ضرورت‌های آن باید مشخص شود.

رمضانی عدم تبیین فرهنگ سیاست دینی، عدم تعمق نسبت به مفاهیم دینی و عدم توجه به خواسته‌های جوانان در رده‌های مختلف را از آسیب‌های فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: اعتمادسازی چهره به چهره با جوانان نیازمند طرح و برنامه است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان خواستار ترویج عرفان اسلامی در جامعه شد و خاطرنشان کرد: جذب افراد نیازمند، روش و برنامه است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مواقع فعالیت‌های فرهنگی مبهم است، یادآور شد: فعالیت هیئتی دارای ویژگی‌هایی است و این موضوع به معنای آن نیست که نباید برنامه‌های تشکیلاتی داشته باشیم.

رمضانی اجرای فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند حوصله خواند و اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید به صورت تخصصی پیگیری شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر انجام فعالیت‌های فرهنگی طولانی‌ مدت در استان تاکید کرد و افزود: کمیته‌های تخصصی باید در بخش‌های مختلف فرهنگی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز فکری و برنامه‌های پنج و ۱۰ ساله فرهنگی گیلان باید مشخص شود، تصریح کرد: اگر انگیزه الهی باشد به طور قطع عنایت الهی وجود دارد.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo