مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۵ مرداد

تقویم تاریخ گیلان – ۵ مرداد

۱- شهادت «سید جلال نور محمدی» از نیروهای انقلابی و فعال حزب جمهوری اسلامی رشت به دست منافقین. این شهید بزرگوار دائماً در مقام بحث با منافقین بود و افکار منحرف آنها را تحمل نمی کرد. همین امر سبب شد تا منافقین چهره منافقانه خود را آشکار کنند و او را ۵ مرداد ۱۳۵۹ در […]

یکشنبه 27 جولای 2014 - 04:39

۱- شهادت «سید جلال نور محمدی» از نیروهای انقلابی و فعال حزب جمهوری اسلامی رشت به دست منافقین. این شهید بزرگوار دائماً در مقام بحث با منافقین بود و افکار منحرف آنها را تحمل نمی کرد. همین امر سبب شد تا منافقین چهره منافقانه خود را آشکار کنند و او را ۵ مرداد ۱۳۵۹ در رشت به شهادت برسانند. جالب است بدانیم منافقین زمانی دست به این جنایت زدند که هنوز اعلام جنگ مسلحانه با انقلاب اسلامی نداده بودند و به ظاهر خود را از نیروهای مذهبی و انقلابی معرفی می کردند. سخنران مراسم هفتم این شهید که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد حضرت آیت الله خامنه ای بودند. (۱۳۵۹ ش)

۲- تدفین پیکر پاک امیر سرلشکر خلبان، شهید سید علی اقبالی در بهشت زهرای تهران. شهید اقبالی متولد رودبار بود. وی از خلبانان نامی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بود. در روزهای آغازین جنگ برای نابودی مواضع دشمن به خاک عراق حمله می کنند و محل پادگان «العقره» را بمباران می کنند. در حین بازگشت هواپیمایش مورد اصابت ضد هوایی دشمن قرار می گیرد. او در روز ۱ آبان ۱۳۵۹ به اسارت ارتش بعثی در می آید. عراق حدود ۲۰ سال از سرنوشت او اظهار بی اطلاعی می کرد تا اینکه در سال ۱۳۸۱ جسدش را تحویل ایران دادند. پیکر پاک این شهید بزگوار در این روز تشییع و در قطعه خلبانان بهشت زهرا قطعه۵۰ ، ردیف ۲، شماره ۲۶ مدفون شد. (۱۳۸۱ ش)

۳- پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به آیت الله قربانی. در پی درگذشت برادرِ آیت الله قربانی امام جمعه رشت، رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای پیام تسلیتی به این شرح برای ایشان صادر کردند: بسم الله الرّحمن الرّحیم. جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ زین العابدین قربانی دام توفیقه. درگذشت اخوی محترم را به جنابعالی و سایر بازماندگان تسلیت می گویم و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی را مسئلت می نمایم. سیّدعلی خامنه‌ای. ۵/ مرداد/۱۳۹۳. (سایت رهبر معظم انقلاب)

ارسال دیدگاه

enemad-logo