مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۴ شهریور

تقویم تاریخ گیلان – ۴ شهریور

۱- ادامه حمله وحشیانه اشغالگران روس (متفقین) به گیلان. اکثر شهرهای ایران در شمال و جنوب کشور توسط هواپیماهای انگلیسی و روسی بمباران شده و تلفات جانی و اقتصادی سنگینی متحمل شدند. (۱۳۲۰ ش) ۲- پایان فعالیت علی فرهمندزاده در سمت استاندار گیلان. او سومین استاندار گیلان بود. (۱۳۶۲ ش) (اطلاعیه منصوب در ساختمان استانداری […]

سه‌شنبه 26 آگوست 2014 - 05:28

۱- ادامه حمله وحشیانه اشغالگران روس (متفقین) به گیلان. اکثر شهرهای ایران در شمال و جنوب کشور توسط هواپیماهای انگلیسی و روسی بمباران شده و تلفات جانی و اقتصادی سنگینی متحمل شدند. (۱۳۲۰ ش)

۲- پایان فعالیت علی فرهمندزاده در سمت استاندار گیلان. او سومین استاندار گیلان بود. (۱۳۶۲ ش) (اطلاعیه منصوب در ساختمان استانداری گیلان.)

۳- مدتی بعد از شهادت مظلومانه شهید شیخ ابوالحسن کریمی، دادسرای عمومی تهران در یک اقدام بی سابقه حکم انفصال شهید کریمی را به اداره آموزش و پرورش لاهیجان ابلاغ کرد. این اقدام موجی از تأثر و ناراحتی را در اقشار مختلف مردم گیلان برانگیخت. رئیس جمهور وقت حضرت آیت الله خامنه ای در اعتراض به این امر نامه ای در این روز به دادسرای عمومی تهران نوشتند: « جناب آقای میرعماد دادستان محترم تهران! شنیدم دادسرای تهران اخیراً به آموزش و پرورش لاهیجان ابلاغ کرده است که شهید ابوالحسن کریمی دیگر عضو دستگاه قضایی نیست! از جهاتی چند که پوشیده نیست، عمیقاً متأسف شدم. البته برای آن شهید عزیز ننگ نیست که حالا دیگر عضو [دستگاه] قضایی نباشد، اما اگر دستگاه قضایی می توانست کسی مثل او را داشته باشد برایش افتخار بزرگی بود. باری به هر نحو که مناسب بدانید جبران فرمایید. » (۱۳۶۵ ش) (سردار حزب الله گیلان شهید ابوالحسن کریمی، صص۱۴۹- ۱۵۰٫)

۴- بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درباره حماسه آفرینان لشکر قدس گیلان. به مناسبت سالگرد عملیات کربلای ۲ که گیلان در این عملیات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دلاوری های لشکر قدی گیلان را در این عملیات ستود: «یاد حماسه آفرینان لشکر قدس که با شجاعت بی نظیر خود و با نثار خون مطهر خود بر بلندیهای میهن اسلامی کربلای دومی در عملیات کربلای ۲ بر پا کردند، همواره گرامی و جاودانه باد. آنها از اسلام و انقلاب و ارزش های والای اسلامی دفاع کردند و در راه آن جان سپردند و این برترین ارزش در نظام اسلامی است. خانواده های ارجمند این عزیزان، سرافراز باشند که شهیدانی در ادامه راه شهدای کربلا تقدیم کرده اند. فضل و رحمت خدا بر آنان و بر این بازماندگان.» (۱۳۶۶ ش-۱ محرم ۱۴۰۸ ق)

۵- «محرمعلی زرنگ مرد» در رشت توسط عناصر تروریستی سازمان مجاهدین خلق مورد سوء قصد واقع شد و به شهادت رسید. (۱۳۷۲ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

۶- رحیم نمایان در رشت توسط عناصر تروریستی سازمان مجاهدین خلق مورد سوء قصد واقع شد و به شهادت رسید. (۱۳۷۴ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

ارسال دیدگاه

enemad-logo