مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
زندگینامه خودنوشت مرحوم آیت الله محمدی گیلانی

زندگینامه خودنوشت مرحوم آیت الله محمدی گیلانی

اینجانب محمد محمدى دعوى‌سرایى مشهور به گیلانى فرزند محمد جعفر در سال ۱۳۰۷ شمسى در روستاى دعوى سرا از روستاهاى شهرستان رودسر گیلان به دنیا آمدم. در شش سالگى به مکتب‌خانه رفتم و قرائت قرآن مجید و کتاب‌هاى فارسى معمول مکتب‌خانه آن روز را فرا گرفتم. سپس به دبستان رفتم و در کلاس سوم پذیرفته […]

دوشنبه 7 جولای 2014 - 11:55

اینجانب محمد محمدى دعوى‌سرایى مشهور به گیلانى فرزند محمد جعفر در سال ۱۳۰۷ شمسى در روستاى دعوى سرا از روستاهاى شهرستان رودسر گیلان به دنیا آمدم. در شش سالگى به مکتب‌خانه رفتم و قرائت قرآن مجید و کتاب‌هاى فارسى معمول مکتب‌خانه آن روز را فرا گرفتم. سپس به دبستان رفتم و در کلاس سوم پذیرفته شدم. بعد از گذراندن کلاس‌هاى ابتدایى چندین سال در خدمت پدرم به کشاورزى مشغول بودم.

در سال ۱۳۲۳ شمسى به رودسر رفتم و جامع‌المقدّمات را فرا گرفتم و سال ۱۳۲۵شمسى به قم عزیمت کردم و ادبیّات حوزه را فرا گرفتم و دروس سطح را به پایان بردم و از اوّل کتاب اذان و اقامه تا آخر احکامِ نماز جماعت در درس آیت اللّه العظمى بروجردى شرکت داشتم و به موازات آن در خارج اصول و فقه امام راحل(ره) نیز شرکت کردم. در طول این مدّت بخش حکمت شرح منظومه متألّه سبزوارى را خدمت بعضى از بزرگان خواندم و درس اسفار حضرت صالح المتألّهین، علّامه طباطبائى به مدّت هفت سال یعنى تا آخر سفر نفس شرکت کردم و در این مدّت خودم درس معقول و منقول نیز تدریس مى‌کردم.

بعد از پیروزى انقلاب به امر امام راحل(ره) براى تشکیل دادگاه انقلاب به تهران آمدم و تاکنون به شغل قضا اشتغال دارم. کتاب‌هایى هم تألیف کرده‌ام که عبارت‌اند از: ۱٫قضا و قضاوت؛ ۲٫ حقوق کیفرى؛ ۳٫ شرح زیارت اربعین؛ ۴٫ شرح مناجات شعبانیه؛ ۴٫ المعاد فى الکتاب و السّنّه؛ ۵٫الامامه و الخلافه فى الکتاب و السّنّه (با همکارى دوستان) و بعضى از رسایل و کتب دیگر.

 

منبع: خبرگان ملت، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبرى، اول، پاییز ۱۳۸۰، دفتر دوم، ص ۳۳۹٫

ارسال دیدگاه

enemad-logo