مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
ویژه نامه شهدای گیلان در فاجعه ۷ تیر

ویژه نامه شهدای گیلان در فاجعه ۷ تیر

در پی انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر سال ۱۳۶۰ و شهادت ۷۲ تن از مسئولین نظام،بیش از ۷۲ تن از بزرگان انقلاب به شهادت رسیدند. در این میان، سهم گیلان ۴ شهید بزرگوار و یک مجروح بود.

چهارشنبه 26 ژوئن 2019 - 12:36

در پی انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر سال ۱۳۶۰ و شهادت ۷۲ تن از مسئولین نظام، بیش از ۷۲ تن از بزرگان انقلاب به شهادت رسیدند. در این میان، سهم گیلان تقدیم ۴ شهید بزرگوار به اسلام و انقلاب بود. از گیلانی هایی که در این جلسه حضور داشتند و به شهادت رسیدند «دکترحسن عضدی» (نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضو هیأت رئیسه این مجلس و معاون وزیر فرهنگ و آموزش عالی»)، «حاج صادق اسلامی گیلانی» (معاون هماهنگی و پارلمانی وزارت بازرگانی، از اعضای مرکزی موتلفه اسلامی و از بازاریان مبارز متدین که مبارزه را از سال ۴۲  با ترور منصور آغاز کرده بود) ، «سیف الله عبدالکریمی» (نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضو حزب جمهوری اسلامی) و «جواد سرافراز» ( رئیس دفتر شهید آیت الله بهشتی و برادر محمد سرافراز رئیس سابق صدا و سیما و اهل آستانه اشرفیه) بودند. گفتنی است که یکی از اهالی گیلان محمدحسن اصغرنیا، استاندار وقت سمنان، بود که در این واقعه حضور داشت و زخمی شد ولی جان سالم به در برد. به همین مناسبت «ویژه نامه شهدای گیلانی فاجعه ۷ تیر» را تقدیم می کنیم.

ارسال دیدگاه

enemad-logo