مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
ویژه نامه شهید سیدمهدی نقیبی راد

ویژه نامه شهید سیدمهدی نقیبی راد

از جوانان پر شور و فعال در جبهه های جنگ که در سن ۲۰ سالگی فرمانده گردان حضرت رسول لشکر قدس گیلان بود

تا قبل از سال ۱۳۶۴ شمال کشور تحت عنوان لشکر ۲۵ کربلا راهی جبهه ها می شد اما از این سال به بعد نیروهای گیلان لشکر ۱۶ قدس را تشکیل دادند. قبل از عملیات کربلای‌ ۴ در سال ۱۳۶۵ سردار همدانی‌ – فرمانده لشکر قدس گیلان- مأموریت تشکیل گردان ویژه اطلاعات و عملیات را به حسین املاکی‌ واگذار کرد . املاکی در آن هنگام مسئول واحد اطلاعات و قائم مقام لشکر بود . حسین املاکی‌ زبده ترین نیروهایش را گلچین کرد و گردان ویژه اطلاعاتی‌ «یا رسول» را سازماندهی‌ کرد و سید مهدی نقیبی مسئولیت این گردان را به عهده گرفت. سید مهدی‌ نقیبی در ۹ اسفند ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

حسین املاکی در مراسم سالگرد شهید نقیبی درباره اش چنین گفت:

«چه بسا در جبهه ها فتوحات خود را مدیون همین شهید بزرگوار هستیم . او در عملیاتها همیشه سعی‌ می‌ کرد تا نقش ه های‌ دشمن را خنثی‌ کند و قبل از عملیاتها به ما پیشنهاد می‌ داد که از چه جهتی‌ می‌ توان در خط دشمن نفوذ کرد . او مشاور بسیار خوبی‌ بر ا ی‌ ما بود. ما از مشاوره با او به نتیجه می‌ رسیدیم و موفق می‌ شدیم. ما فتوحات در عملیاتهای‌ خود را مدیون زحمات همین شهید بزرگوار هستیم.»

ویژه نامه شهید نقیبی را تقدیم می کنیم به مادران شهدا که نقیبی ها آفریدند و در راه اسلام فدا کردند:

enemad-logo