مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهید اسلامی در کلام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

شهید اسلامی در کلام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

رهبر معظم انقلاب در بیانات شان ۲ بار از شهید بزرگوار دکتر حسن عضدی یاد کرده است. در متن زیر برش هایی از بیانات رهبری که یادی از شهید عضدی در آنها رفته است می آید

جمعه 11 جولای 2014 - 00:28

رهبر معظم انقلاب در بیانات شان ۲ بار از شهید بزرگوار دکتر حسن عضدی یاد کرده است. در متن زیر برش هایی از بیانات رهبری که یادی از شهید عضدی در آنها رفته است می آید:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۰ هم زمان با سالروز اعلام موجودیت حزب جمهوری اسلامی ایران که خود جزو موسسان اصلی آن بودند، در گفت‌وگو با روزنامه جمهوری اسلامی ضمن شرح جامعی از چگونگی تشکیل حزب و کیفیت پیشنهاد اولیه آن، اشاره ای به شهید حاج صادق اسلامی می کند. گوشه ای از این مصاحبه را با هم می خوانیم:

چون طرح اساسنامه و مرامنامه [حزب جمهوری اسلامی] ریخته شده بود و تنظیم هم شده بود لکن یک بازبینى نهایى لازم داشت. این مأموریت به من و مرحوم باهنر داده شد و باید بگویم که بیشترین کارش را مرحوم باهنر کرد. ایشان بسیار آدم پرکار و خستگى ناپذیرى بود. گاهى ده ساعت پانزده ساعت کار انفرادى می‌کرد. گاهى ممکن است آدم شبانه روز هجده ساعت کار کند، اما آدم خودش شخصا یک جا بنشیند و ده ساعت دوازده ساعت پشت سر هم مشغول یک کار باشد، کار مشکلى است. فراموش نمی‌کنیم که لازم بود در خانه‌اى باشیم که نزدیک کمیته‌ی‌ استقبال باشد. دوستان ما در آن دور و اطراف خیلى بودند. من هم الان خانه‌ام آن طرف‌ها است اما آن وقت خانه نداشتم. هنوز خانه نگرفته بودم. تازه از مشهد آمده بودم و سرگردان بودم.

خانه‌اى که انتخاب کردیم منزل مرحوم صادق اسلامى بود شهیدى از ۷۲ تن که جزء بهترین چهره‌هاى مبارز و قدیمى خالص ما بود. جزء کسانى بود که واقعا امتحان داده و تجربه شده بود. سال‌ها مبارزه کرده بود، زندان رفته بود، کارهاى خطرناک و سخت انجام داده بود، که اگر من بخواهم شرح حال این دوستان‌مان را بگویم واقعا ملت خواهند فهمید که چه گوهرهاى گران‌بهایى در میان این ۷۲ تن بودند. غرض این که منزل ایشان را ما انتخاب کردیم، چون منزل امنى بود و خودش هم نه آدمى بود که سردر بیاورد، مثلا اگر می‌گفتیم خودت هم برو حرفى نداشت که خانه را در اختیار ما بگذارد و برود بالاخره همین کار را هم کرد  و نه اگر هم سردر می‌آورد شبهه‌اى بود که برود و این جا و آن جا خبر بدهد، ولى ایشان آدم بسیار استوارى بود غرض این که رفتیم منزل ایشان.

منبع: مقاله «بازخوانی مصاحبه آیت‌الله خامنه‎ای درباره تشکیل حزب جمهورى در سال۶۰» سایت رجانیوز – کد خبر:۱۱۶۰۴۴

ارسال دیدگاه

enemad-logo