مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۳ بهمن

تقویم تاریخ گیلان – ۲۳ بهمن

۱- نامه آیت الله العظمی میلانی به آیت الله بحرالعلوم. آیت الله العظمی میلانی نامه ای به آیت الله بحرالعلوم نوشتند و طی آن اعلام کردند که مبلغ ۱۰۰هزار تومان که داده بودید واصل شد. آیت الله بحرالعلوم به بهانه کمک به زلزله زدگان مشهد چندین بار کمک های مردم رشت را به این مرجع […]

پنج‌شنبه 12 فوریه 2015 - 00:50

۱- نامه آیت الله العظمی میلانی به آیت الله بحرالعلوم. آیت الله العظمی میلانی نامه ای به آیت الله بحرالعلوم نوشتند و طی آن اعلام کردند که مبلغ ۱۰۰هزار تومان که داده بودید واصل شد. آیت الله بحرالعلوم به بهانه کمک به زلزله زدگان مشهد چندین بار کمک های مردم رشت را به این مرجع تقلید ارسال کرد. آیت الله العظمی از مراجع تقلیدی بود که مبارزه علیه رژیم را به طور جدی دنبال می کرد و در این راه از کمک های نقدی مردم استفاده می کرد. ساواک از ارسال کمک های آیت الله بحرالعلوم بسیار ناراحت است و چنین می نویسد: «آیت الله میلانی ضمن ارسال نامه ای از مشهد به سید حسن بحرالعلوم از روحانیون افراطی مقیم رشت وصول مبلغ ۱۰۰هزار ریال را که به ایجاد ساختمان در مناطق زلزله زده خراسان فرستاده بود اعلام نموده.» (۱۳۴۷ ش) (آیت الله العظمی سیدمحمدهادی میلانی به روایت اسناد ساواک، ج۳، ص۲۳۹ و۲۴۲٫)

۲- از شهدای گیلانی دراین روز «سیدباقر حسینی دهبنه» (اهل لاهیجان) در درگیری در خرم آباد لرستان به شهادت رسید. (۱۳۵۷ ش) (فجر آفرینان، ص۴۲٫)

ارسال دیدگاه

enemad-logo