مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
فعالیت‌های فرهنگی اولویت بسیج مساجد گیلان است

فعالیت‌های فرهنگی اولویت بسیج مساجد گیلان است

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات گیلان گفت: فعالیت‌های فرهنگی همراه با سازماندهی بسیجیان برای حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی اولویت برنامه‌های بسیج مساجد گیلان است.

دوشنبه 24 آگوست 2015 - 15:49

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا لطفی‌نژاد در جمع فعالان مساجد گیلان به مناسبت هفته جهانی مساجد و روز بسیج مساجد و محلات با تاکید بر وفاق بین ارکان موجود در مساجد استان اظهار کرد: حفظ انسجام بین ارکان مسجد به‌ویژه امام جماعت، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج حائز اهمیت است.
وی ارتقا و رشد معنویت بسیجیان را مهم‌ترین ماموریت بسیج مساجد و محلات گیلان عنوان کرد و افزود: رشد معنویت بسیجیان با تشکیل حلقه‌های صالحین و شجره طیبه صالحین در مساجد استان به منصه ظهور گذاشته شده است.
لطفی‌نژاد با اشاره به تعامل سازنده دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان با بسیج مساجد و محلات استان، بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و اعضای این کانون‌ها، اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها و … همکاری نزدیکی با بسیج مساجد و محلات در گیلان دارند.
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات گیلان به همکاری نهادهای مختلف در راستای ایجاد بسیج ده‌ها میلیون نفری با این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج مساجد و محلات استان در حوزه تربیتی و آموزشی شجره طیبه صالحین فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه مسجد پایگاه اصلی حفظ انسجام برای حضور نیروهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امسال سازمان بسیج مساجد و محلات تلاش ویژه‌ای برای انسجام نیروها در قالب شجره طیبه در استان را آغاز کرده است.
لطفی‌نژاد برگزاری کلاس‌های سرگروه‌ها و حلقه‌های صالحین در مساجد را از جمله برنامه‌های سازمان بسیج مساجد و محلات در گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان مذکور پایگاه‌های مقاومت را در مساجد یا در کنار آن احداث می‌کند تا حضور بسیجیان در کنار آحاد مردم بیشتر احساس شود.
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات گیلان بر تلاش بیشتر مسئولان نهادها و سازمان‌های مختلف برای احیای مکان مقدس مسجد در استان تاکید کرد و یادآور شد: یکی از ماموریت‌های اصلی بسیج مساجد و محلات حضور و نقش فعال بسیجیان در برنامه‌های مساجد، اقامه نماز جماعت و تقویت نقش مسجد به عنوان محور در فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی با اشاره به جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای بسیجی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و ورزشی با محوریت مساجد در گیلان، اظهار کرد: خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج مساجد و محلات برای ارائه الگوهای برتر بسیجی در استان است.

ارسال دیدگاه

enemad-logo