مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
آیت الله رمضانی در سالگرد شهید حسن عسکری :فاصله گرفتن از ولی امر ذلت است

آیت الله رمضانی در سالگرد شهید حسن عسکری :فاصله گرفتن از ولی امر ذلت است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فاصله گرفتن از ولی امر به معنای ذلت و خواری است.

یکشنبه 30 آگوست 2015 - 15:42

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالروز شهادت روحانی مبارز شهید ترور شیخ حسن عسکری در مسجد پنج تن آل‌عبا این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: طالب توفیق تمام خدمت‌گزاران نظام که به ملت خدمت می‌کنند، هستیم.

وی به رسالت روحانیون در جامعه دینی به‌ویژه جامعه انقلابی و اسلامی اشاره کرد و افزود: روحانیون می‌توانند در منطقه بسیار تاثیرگذار باشند، زیرا مردم دین خود را از روحانیت می‌گیرند.

رمضانی با بیان اینکه بسیاری از افراد تلاش کردند مردم را از روحانیت جدا کنند، تصریح کرد: مردم به روحانیت اعتماد دارند و روحانیون می‌توانند در بخش‌های مختلف جامعه الگو باشند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، تبعیت مردم از روحانیت را به دلیل ترویج دین خدا خواند و بیان کرد: روحانیت اصلی در طول تاریخ به وظیفه خود عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه انسان محور خلقت در نظام هستی است، خاطرنشان کرد: انسان برای هدفی آفریده شده و شناخت برای رسیدن به هدف بسیار مهم است.

رمضانی رسالت پیامبران الهی را نشان دادن مسیر صحیح به مردم عنوان کرد و گفت: انسان باید تلاش کند در مسیر الهی حرکت کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: خداوند برای شناخت مسیر، عقل را در درون انسان قرار داد و خودیابی و خودشناسی در این زمینه حائز اهمیت است.

وی با تاکید براینکه انسان برای به دست آوردن هویت خود باید از وحی بهره‌مند شود، اظهار کرد: بزرگ‌ترین دشمن انسان جهل است.

رمضانی جایگاه انسان را به بهره‌وری از عقل ذکر کرد و افزود: انبیای الهی برای کمک به انسان در شناخت راه و مقصد مبعوث شدند.

این مسئول با بیان اینکه غفلت موجب می‌شود انسان زندگی را وارونه تشخیص دهد، تصریح کرد: موضوع مذکور موجب می‌شود انسان به سعادت نرسد.

وی مسیری که شهدا پیمودند را حیات حقیقی خواند و بیان کرد: شهدا تمام وجود خود را برای حقیقت مطلق فدا کردند.

رمضانی با اشاره به اینکه عالمان دینی مهم‌ترین نقش انبیای الهی در جامعه را ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) با اخلاق عظیم جامعه را مدیریت کرد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان متذکر شد: اگر انسان در مسیر عقلانیت قرار نگیرد، بیمار است و باید معالجه شود و رسالت پیامبران الهی معالجه مردم براساس حکمت است.

وی وظیفه علما را درک درست پیام وحی عنوان کرد و گفت: اگر عالم دینی علم را برای خدا بیاموزد، با نگاه خود جامعه را تربیت می‌کند.

رمضانی علم را نور توصیف کرد و یادآور شد: هر جا نور باشد تمام مردم از آن بهره‌مند می‌شوند، ضمن اینکه علم باید در قلب مردم برود و اثرگذار باشد.

*عالمان ربانی در دل و جان مردم تاثیر گذارند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی عالمان ربانی، اظهار کرد: عالمان ربانی در دل و جان مردم تاثیر گذارند.

وی ادامه داد: حقیقت قرآن باید در دل و جان عالم نقش ببندد و اگر افراد در محضر این عالم باشند، نگاه به عالم عبادت است.

رمضانی با بیان اینکه علما درس سعادت را به مردم می‌آموزند، تصریح کرد: وقتی انسان به حقیقت مطلق نزدیک می‌شود آرامش، امنیت و عدالت را به همراه دارد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، عالمان را مرزبانان دین عنوان کرد و افزود: اگر بخواهند دین خدا را تحریف کنند بر عالم لازم است آن را افشا کند.

وی با تاکید براینکه اگر عالم مشاهده کند دین خدا را می‌خواهند بی‌محتوا کنند وظیفه دارد مغز و متن دین را تعلیم دهد، بیان کرد: عالم وظیفه دارد معروف را به درستی به مردم بشناساند.

رمضانی اضافه کرد: عالم با زبان عقل و فطرت با مردم سخن می‌گوید و دین را به مردم می‌شناساند تا جامعه دیندار شود.

نماینده ولی فقیه در آلمان، وظیفه عالم را رساندن پیام خداوند به مردم توصیف کرد و گفت: عالم باید پیام دین را به دل و جان مومن وارد کند.

وی ادامه داد: برای اینکه وظیفه مذکور به‌درستی انجام شود، نیاز است عالم شجاع باشد و از کسی به غیر از خدا نترسد و این رمز موفقیت عالمان ربانی است.

رمضانی به زندگی امام(ره) اشاره کرد و یادآور شد: امام(ره) فرمود در زندگی از احدی به غیر از خدا نترسیدم و اگر این اتفاق برای عالمان بیفتد می‌توانند دل مردم را احیا کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فاصله گرفتن از ولی امر به معنای ذلت و خواری است، خاطرنشان کرد: دنیای مسیحیت نتوانسته تشنگی و نیاز نسل جوان در دنیای غرب را برطرف کند.

*استقبال از اسلام به‌ویژه فرهنگ شیعه در غرب یک حقیقت است

وی به استقبال از اسلام در دنیای غرب اشاره کرد و افزود: استقبال از اسلام به‌ویژه فرهنگ شیعه در دنیای غرب یک حقیقت است.

رمضانی با اشاره به اینکه دنیای غرب و شرق تشنه حضور عالمان ربانی است، بیان کرد: دنیا به‌دنبال آنها است که با علم، تقوا و عقل راه را به مردم نشان می‌دهند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان تصریح کرد: امروزه در غرب به این نتیجه رسیدند راه نجات بشر به برگشت و بازگشت به حقیقت و جوهر دین است.

وی با اشاره به زندگی شهید عسکری، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهید عسکری پرچم‌دار مبارزه با التقاط در جامعه بود تا مردم به وظایف خود آگاه شوند و به این وظیفه به‌درستی عمل کرد.

رمضانی به اثر خون شهدا در تمام دنیا اشاره کرد و گفت: خداوند این لیاقت را به ایرانی‌ها داده که به برکت خون شهدا در دنیا نورافشانی کنند و اکنون این نورافشانی دنیای غرب را فراگرفته و تشنه اسلام ناب محمدی (ص) است.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo