مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
رونق بقاع متبرکه در جذب گردشگران تاثیرگذار است

رونق بقاع متبرکه در جذب گردشگران تاثیرگذار است

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: رونق مساجد و بقاع متبرکه گیلان در جذب گردشگران تاثیرگذار است.

جمعه 4 سپتامبر 2015 - 12:21

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد ساجدی در مراسم بازسازی بقعه متبرکه آقا سید جنید روستای سیاه‌کوچه بخش مرکزی این شهرستان با اشاره به جاذبه‌های گردشگری اماکن مذهبی گیلان اظهار کرد: گیلان دارای مواهب طبیعی و گردشگری فراوان است.
وی با بیان اینکه رونق مساجد و زیارتگاه‌های گیلان می‌تواند جاذبه خاص گردشگری باشد، تصریح کرد: هر تغییر و تحولی امکان دارد خوشایند دیگران نباشد و با یکسری انتقادات همراه باشد.
امام جمعه آستانه‌اشرفیه با تصریح بر اینکه باید متولیان امور جوانب شرعی را در بازسازی رعایت کنند، خاطرنشان کرد: سالانه بین ۲۸ تا ۳۰ میلیون گردشگر برای بهره‌مندی از فضای طبیعت استان وارد گیلان می‌شوند.
وی گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و مهمان‌نوازی گیلانیان که زبانزد کشور است خدمت به این مهمانان افتخاری برای ما محسوب می‌شود.
ساجدی خدمت به مهمانان در محیط‌های مذهبی و معنوی را کمک به سالم‌سازی محیط دانست و تصریح کرد: به لحاظ جامعه‌شناسی محیط روی آدم اثر می‌گذارد و امیدواریم این مجموعه مذهبی منشأ خیر و برکت برای مردم باشد.
رئیس هیئت‌امنای بقعه آقا سید جنید روستای سیاه‌کوچه بخش مرکزی آستانه‌اشرفیه نیز در نشست مذکور به تشریح بازسازی این بقعه متبرکه پرداخت و گفت: در طرح بازسازی مذکور حسینیه‌ خواهران با زیربنای ۱۱۵ متر مربع، طرح توسعه ۱۵۰ متر مربع حریم بقعه و ساخت ۱۳۵ متر مربع ایوان و استراحتگاه زائران طراحی شده‌است.
اسماعیل غفوری اضافه کرد: علاوه بر احداث ۴۰۰ متر مربع بقعه آقاسید جنید، بهسازی مزار شهدای روستای مذکور نیز در اجرای طرح است و پیش‌بینی اولیه این بازسازی بالغ‌ بر ۵۰۰ میلیون تومان بوده که از محل خودیاری مردم و زائران هزینه می‌شود.
به گزارش فارس، در مراسم کلنگ‌زنی و بازسازی بقعه آقاسید جنید، فرماندار، بخشدار مرکزی جمعی از مسئولان اداره‌های دولتی و نهادهای امنیتی و انتظامی و اهالی مردم روستای سیاه‌کوچه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo