مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
سید غلامرضا قانع فر درباره مبارزات آیت الله رسولی رشتی می گوید

سید غلامرضا قانع فر درباره مبارزات آیت الله رسولی رشتی می گوید

آنچه در زیر می آید قسمتی از مصاحبه مبارز قدیمی سید غلامرضا قانع فر است. ظاهراً این مصاحبه را سال ها قبل روزنامه جمهوری اسلامی انجام داده است. امام سایت گیلان نیوز منبع خود را در این مصاحبه ذکر نکرده است. به هرحال قانع فر در قسمتی از سخنانش به مبارزات گیلان در تاریخ معاصر و آیت الله رسولی می پردازد. ذکر این قسمت از مصاحبه خالی از لطف نبود

چهارشنبه 16 مارس 2011 - 18:21

حاج غلامرضا قانع فر 

اشاره: آنچه در زیر می آید قسمتی از مصاحبه مبارز قدیمی حاج غلامرضا قانع فر است. ظاهراً این مصاحبه را سال ها قبل روزنامه جمهوری اسلامی انجام داده است. امام سایت گیلان نیوز منبع خود را در این مصاحبه ذکر نکرده است. به هرحال قانع فر در قسمتی از سخنانش به مبارزات گیلان در تاریخ معاصر و آیت الله رسولی می پردازد. ذکر این قسمت از مصاحبه خالی از لطف نبود:

***

وقتی که رژیم پهلوی، در اینجا اسلام‌زدایی را انجام داده بود. با این حال شما در اینجا شخصیت‌های بزرگی داشتید مثل مرحوم آیت‌الله شفتی که مرقدشان در اصفهان هست و مردم می‌روند بر سر مزارش و حاجت می‌گیرند. یا مثل شیخ باقر رسولی. این‌ها شهدای مظلومند. کسانی که انقلاب کردند، در خدمت انقلاب بودند، در خدمت اسلام بودند. همین شخ باقر رسولی را زاهدی ملعون می‌خواباندش و ریشش را از ته تیغ می‌زند، بعد شلاقش می‌زنند.

سوال: در همین رشت؟

در همین رشت. در همین سبزه میدان رشت.

سوال:  چه سالی بود؟

اوایل حکومت خبیث پهلوی، در زمان رضاخان. شیخ باقر رسولی یکی‌اش بود. شاید بعضی‌ها به شوخی می‌گویند که رشتی‌ها ترسویند. در صورتی که ما بینیم بعد از دستگیری حضرت امام، در تهران علما تشریف می‌آورند خدمت آیت‌الله میلانی. آقای سید حسن بحرالعلوم و یکی دیگر از روحانیونی که سید بزرگواری بود ولی الآن اسمش یادم نیست، با وجود علمای دیگر، شدیدترین حملات را این دو بزرگوار به پاکروان (رییس ساواک) که در همان جلسه بوده، می‌کنند. در صورتی که از شهرستان‌های دیگر، علما و مراجع حضور داشتند. شدت حملات به نحوی بود که آن خبیث را شدیداً ناراحت می‌کند به حدی که رنگ صورتش عوض می‌شود.

 

 

منبع: پایگاه خبری گیلان نیوز

ارسال دیدگاه

enemad-logo