مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
غرب‌زدگی مصادیق طغیان است / مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران

غرب‌زدگی مصادیق طغیان است / مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مسجد فاطمه الزهرا س رشت گفت: استفاده از قوانین غرب در جامعه که مطابق با اسلام نیست، طغیانگر است.

شنبه 12 سپتامبر 2015 - 10:08

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در نشست بصیرتی در مسجد فاطمه زهرا (س) این شهر با اشاره به جریان‌شناسی استکبارستیزی در قرآن، اظهار کرد: پیامبر (ص) دارای حلم و صبر بودند اما فرمودند سوره هود مرا پیر کرد.

وی ادامه داد: در سوره هود آمده است استقامت کن آن گونه که به تو دستور دادیم و آیه‌های سوره هود سیاسی است.

استاد حوزه و دانشگاه به تفسیرالمیزان علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق طغیان، غرب‌زدگی است و استفاده از قوانین غرب در جامعه که مطابق با اسلام نیست قوانین طغیانگر هستند.

وی با بیان اینکه مقابله با طغیان یکی از وظایف انبیای الهی است، تصریح کرد: اگر جامعه اسلامی بخواهد از قوانین غربی در جامعه استفاده کند جامعه طغیانی می‌شود.

پناهیان بر جلوگیری استفاده از قوانین غربی در جامعه اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: باید دقت داشته‌باشیم قوانین و فرهنگ غربی در جامعه اسلامی استفاده نشود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب درگیری مردم اسلام‌گرا و افرادی که غرب‌زده هستند وجود دارد، تصریح کرد: ملت ایران بارها اعلام کردند نمی‌خواهیم تفکر غربی در کشور پیاده شود.

وی به ایجاد داعش توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: آنها که می‌خواستند دموکراسی غربی را در کشور پیاده کنند دیگر نمی‌توانند سر بلند کنند، چراکه مشاهده کردند غرب داعش را در مقابل دموکراسی ایجاد کرده‌است.

پناهیان با بیان اینکه امام (ره) جبهه ملی را به دلیل غرب‌گرایی تکفیر کرد، افزود: نهضت آزادی از جمله جریان‌های غرب‌گرا در کشور بود.

وی متذکر شد: اگر جریان غرب‌گرا در کشور وجود نداشت صدام جرأت حمله به ایران را پیدا نمی‌کرد اما امام راحل در مقابل جریان مذکور ایستاد.

این استاد حوزه و دانشگاه غرب‌گرایان را سبب ریخته شدن خون ۲۴۰ هزار شهید در دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: امام (ره) لیبرال‌ها را در کنار منافقان نام برده است.

وی لیبرال‌ها را جریان غرب‌گرا در کشور نامید و گفت: پس از امام (ره) در مدت هشت سال غرب‌گراهای افراطی و متعادل در کشور خود را بازسازی کردند.

پناهیان غرب‌گرایان افراطی را کسانی دانست که اعتقاد دارند تفکر اسلامی باید در مقابل تفکر غربی کنار گذاشته‌شود.

*شخصیت نامتعادل افراد غرب‌گرای افراطی

وی اضافه کرد: برخی از جریان‌های غرب‌گرا با چهره دینی خود را ارائه می‌کنند و این جریان در کشور پس زده شده‌است اما غرب‌گرایان متعادل هنوز در کشور تنفس و فعالیت می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه غرب‌گرایان متعادل با ادبیات روشنفکری و ادبیات دینی به جان کشور افتادند، خاطرنشان کرد: خطر غرب‌گرایان متعادل دینی بیشتر از غرب‌گرایان متعادل است.

وی ریشه مذاکره با غرب را با استفاده از اندیشه انجمن حجتیه دانست و گفت: غرب‌گرایان افراطی کشور در گذشته غرب‌ستیزان افراطی بودند.

پناهیان با اشاره به اینکه غرب‌گرایان افراطی خانواده خود را پای مذاکره ذبح می‌کنند، اظهار کرد: افراد غرب‌گرای افراطی دارای شخصیت نامتعادل هستند.

به گفته وی، غرب‌گرایان افراطی از ادبیات روشنفکری و دینی استفاده کرده و پیروان ولی فقیه را تکفیر می‌کنند و از همدیگر پشتیبانی کرده و رأی می‌دهند اما بدنه عمومی مردم جزو این جریان‌ها نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه تقسیم جامعه به اصلاح‌طلب و اصولگرا را اشتباه خواند و خاطرنشان کرد: رسانه‌های غرب می‌خواهند مقام معظم رهبری را جناحی معرفی کنند.

وی با اشاره اینکه مقام معظم رهبری معنای ولایت را به جامعه می‌چشاند، تصریح کرد: دشمن حتی در عزاداری امام حسین (ع) می‌خواهد اختلاف ایجاد کند.

*برتری ایران در منطقه / مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران

پناهیان با اشاره به اینکه غرب‌گراها مردم را به اشتباه می‌اندازند و به دنبال ایجاد اختلاف هستند، یادآور شد: بسیاری از غیرمذهبی‌ها غرب‌گرا نیستند و ملت ایران غرب‌ستیز است و اعتمادی به غرب ندارد و هر روز بی‌اعتمادی به غرب بیشتر می‌شود.

وی به تغییر اوضاع در منطقه اشاره کرد و گفت: اکنون ایران در منطقه دست برتر را دارد و هر روز ملت ایران غرب‌‌ستیزتر می‌شود و برای تحکیم استکبارستیزی باید از ادبیات واقع‌بینانه بیشتر استفاده شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شعار مرگ آمریکا به دلیل حمایت این کشور از داعش است، خاطرنشان کرد: داعش مردم مظلوم را کشتار می‌کند و اگر تمام آرمان‌ها را کنار بگذاریم شعار «مرگ بر آمریکا» در کشور باقی می‌ماند.

وی درباره بررسی برجام در مجلس متذکر شد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی واقع‌بینانه مذاکرات را بررسی کند و اگر به نفع ملت بود بپذیرد و اگر به ضرر مردم باشد جلوی آن بایستد.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo