مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
دشمن در تلاش است ذائقه فرهنگی کشور را تغییر دهد

دشمن در تلاش است ذائقه فرهنگی کشور را تغییر دهد

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان ۱۱سپتامبر را بهانه زمینه سازی دشمنان اسلام برای هجوم به کشورهای اسلامی دانست.

یکشنبه 13 سپتامبر 2015 - 07:03

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان ۱۱سپتامبر را بهانه زمینه سازی دشمنان اسلام برای هجوم به کشورهای اسلامی دانست و افزود: علی رغم تحقیقاتی که از سوی خود آمریکاییها صورت گرفته و مشخص شد که واقعه یازده سپتامبر از توطیه های رژیم صهیونیستی بوده ، هیچگاه اجازه شفاف سازی در این باره داده نشد و فقط از این موضوع برای فتنه در کشور های اسلامی استفاده کردند.
وی اصلی ترین هدف استکبارجهانی را ایجاد توطئه در کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن پس از مذاکرات هسته ای تمام تلاش خودرا در راستای ایجاد تغییر رفتار درجامعه و حاکمیت جمهوری اسلامی قرار داده است.
با در نظر گرفتن معیارهای دینی موانع ازدواج اصلاح شود / طلاق توافقی نتیجه عدم پرداخت درست به معقوله ازدواج است
خطیب جمعه انزلی با اشاره به فرارسیدن ایام حج و تقارن آن با ایام ازدواج حضرت علی (ع) و بانو فاطمه زهرا (س) اظهارکرد: باید نگرش ما به ازدواج و تشکیل خانواده، نگرش دینی و اسلامی باشد و اگر ازدواج از مسیرصحیح صورت نپذیرد فقط موجبات افزایش آمار طلاق را فراهم می آورد.
حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در گذر زمان با رفتارهایی از سوی دو طرف موانع زیاد شده است افزود : باید این موانع با در نظر گرفتن معیارهای دینی و الهی اصلاح شود ، باید نگرشمان دینی و اسلامی باشد.

وی همچنین متذکر شد : اگر از مسیر صحیح وارد مسئله ازدواج نشویم با گرفتاری روبرو خواهیم شد که مهمترین دلیل افزایش طلاق است و طلاق توافقی نتیجه عدم پرداخت درست به معقوله ازدواج است و ما نیز امیدواریم به مناسبت این روز امر ازدواج جوانانمان تسهیل شود.
دشمن سعی دارد جمهوری اسلامی را از مواضعش باز گرداند / تغییر نگرش فرهنگی از اهداف دشمن است
امام جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیانات رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم نیز اشاره و تصریح کرد : توصیه ها ، نگرانی ها و شرایط ترسیم شده از سوی رهبری همگی قابل توجه و مهم است و چیزی که مسلم بوده این می باشد که بالاخره دشمنان کارشان توطئه در کشورهای اسلامی است و اگر کسی به این موضوع شک کند باید به میزان درک او نسبت به مسائل شک کرد .
حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: هدف دشمن در موضوع توافق هسته ای تغییر رفتاری در نظام حکومتی جمهوری اسلامی است ، یعنی سعی دارد کاری کند که جمهوری اسلامی را از مواضعش باز گرداند.
وی همچین یکی از مهمترین عوامل موجود در کشور را نفوذ فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد : تغییر نگرش فرهنگی یک جامعه و تبدیل کردن هنجارها به ناهنجاری ها و ارزش ها به زد ارزش ها از دیگر اهداف دشمن است.
خطیب جمعه انزلی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در خصوص جوان انقلابی افزود : بعضی ها سعی دارند انقلابی و پایبند بودن بودن به مواضع انقلابی را با نیت افراطی گری کنار بگذارند .
چرخ زندگی مردم با برگزاری کنسرت نمی چرخد / دشمن در تلاش است که ذائقه فرهنگی کشور را تغییر دهد
حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچین متذکر شد : این شهرستان مرکز تبلیغات کنسترت های دیگر شهرها شده است که واقعا جای سوال دارد چرا یک عده بر این موضوع این گونه اسرار دارند و بعضی از دستگاهای مربوطه نیز این طور که گویا است کار و وظیفه ی فرهنگی ای جز این برنامه ها ندارند.
وی اضافه کرد : اگر انسان هشدار دهد و تذکر دهد می گویند این ها با شادی مردم مخالفند ، این ها که شادی نیست ، اگر شما معتقدید که چرخ زندگی مردم باید بچرخد ، چرخ زندگی مردم با برگزاری کنسرت نمی چرخد ، این چرخ زندگی با رشد معیشتی مردم ، با افزایش توان معیشت مردم می چرخد . این ها باعث مسرت نیستند ، اگر مشکل ازدواج و کار جوانان برطرف شد مسرت و نشاط در جامعه ایجاد می شود و این ها نقشه دشمن است و اکنون نیز دشمن در تلاش است که ذائقه فرهنگی کشور را تغییر دهد.
امام جمعه انزلی همچین یاد آور شد : کار دشمن تغییر در رفتار جامعه و استفاده از مولفه های تاثیر گذار برای اجرای خواسته های خودش است.
دشمن آرزوی دو دستگی در این کشور را به گور خواهد برد / تا این ملت و رهبری است ، آمریکا هیچ جایگاهی در این کشور نخواهد داشت
حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه خاطر نشان کرد : مواظب باشید در کشور ایجاد دو دستگی نشود ، زیرا این راه نفوذ دشمن است البته دشمن بداند که آرزوی دو دستگی در این کشور را به گور خواهد برد.

وی در جمع کثیری از نمازگزاران عنوان کرد : چشم امید دشمنان به این توافق نامه است و می خواهند از این راه قدرت تاثیر گذاری جمهوری اسلامی را تضعیف کنند .
خطیب جمعه انزلی به سخنان اخیر بعضی از چهره های سیاسی نیز اشاره کرد و گفت : بعضی ها در حرف زدنشان دقت نمی کنند ، بعضی ها در سخن گفتن مصلحت کشور را در نظر نمی گیرند ، شنیده می شود که می گویند اگر آمریکا تغییر روش دهد می توان سفارت آمریکا را باز کرد اما تا این ملت است ، تا رهبری است ، آمریکا هیچ جایگاهی در این کشور نخواهد داشت .
یک عده نمی خواهند مردم بفهمند چه اتفاقی افتاده است
حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان سخنان خود سه اصل مهم را دلیلی بر اقتدار ملی کشور دانست و افزود : اقتصاد مقاومتی ، رشد علمی و ارتقاع جایگاه علمی کشور و حفظ روحیّه‌ی انقلابیگری در همه بخصوص در جوانها از راه های اقتدار ملی است.
وی هچنین هشیاری مردم و اعتماد آنها به نظام و رهبری را در دوران دفاع مقدس از موهبت های نظام اسلامی برشمرد و افزود: یک عده نمی خواهند مردم بفهمند چه اتفاقی افتاده است ، تبیین مباحث توافقنامه هسته ای از کارهای خوبی است که از سوی کارشناسان و مسولان به جهت آگاهی مردم، در حال انجام است و اگر مسئولان تشخصی به رد و یا تایید این توافق نامه گرفتند باید تصمیم مربوطه با آگاهی کامل مردم انجام شود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo