مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
افشین پرتو درگذشت

افشین پرتو درگذشت

افشین پرتو پژوهشگر تاریخ گیلان که در بیمارستان شفای لاهیجان بستری شده بود، غروب پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

چهارشنبه 18 مارس 2015 - 22:25

افشین پرتو پژوهشگر تاریخ گیلان که در بیمارستان شفای لاهیجان بستری شده بود، غروب پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ بر اثر عارضه قلبی درگذشت. وی در شهرستان سیاهکل واقع در شرق استان گیلان زندگی می کرده است.
او دارای کتاب هایی درباره تاریخ گیلان چون «خیزش جنگل»، «تاریخ شیلات در گیلان»، «تاریخ گیلان از آغاز تا برپایی جنبش مشروطه» از جمله آثار تألیفی افشین پرتو است. وی کتابهایی ازجمله «جنگ جهانی اول و فارس؛ خاطرات سرگرد گوستاو نیلستروم سوئدی» را ترجمه و تعدادی دیگر از کتاب های تاریخی همچون «تاریخ خانی» را تصحیح و تحشیه کرده است.
افشین پرتو ، سال های دبستان و دبیرستان خود را در مشهد و تربت حیدریه و تهران سپری کرده ولی مدرک تحصیلی دیپلم را از دبیرستان فرهنگیان رشت گرفته است. وی همچنین لیسانس و فوق لیسانس تاریخ خود را از دانشگاه شیراز اخذ کرده و در مدارس استان گیلان، به تدریس زبان انگلیسی و تاریخ اشتغال داشت. افشین پرتو مدرک دکترای تاریخ خود را نیز از یکی از مراکز آکادمیک روسیه در مسکو گرفته است.
به نقل از خبرگزاری هنر آنلاین، پیکرش عصر روز جمعه ساعت ۱۶ در روستای بربرجان سیاهکل به خاک سپرده می شود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo