مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
گزارش: رهبر معظم انقلاب در دو دیدار جوانان گیلان و ایثارگران -۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۰

گزارش: رهبر معظم انقلاب در دو دیدار جوانان گیلان و ایثارگران -۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۰

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دومین روز از سفر به گیلان، صبح امروز در جمع بسیارپرشور هزاران نفر از جوانان این استان تأکیدکردند: جوانان باید با استفاده از ثروت فرهنگی ملت و هویت تاریخی خود، بذرآینده یی روشن و آباد را در ایران عزیز بیفشانند

سه‌شنبه 26 آوریل 2011 - 17:33

 کسانی که با دیدن چند صحنه می گویند جوان فاسد شده، در اشتباه اند.

• اگر با جوانان برخوردی ابزاری و شعاری شود، همه دستاوردها بر باد می رود.

• نباید چند نفر که فقط به مسائل سیاسی و جناحی می اندیشند بتوانند میان قوای سه گانه تعارض ایجاد کنند
• ما ضمن استفاده از تجربیات مثبت غرب، راه پیشرفت را تنها با تکیه بر استعداد و اراده ملت طی خواهیم کرد

گروه سیاسی: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دومین روز از سفر به گیلان، صبح امروز در جمع بسیارپرشور هزاران نفر از جوانان این استان تأکیدکردند: جوانان باید با استفاده از ثروت فرهنگی ملت و هویت تاریخی خود، بذرآینده یی روشن و آباد را در ایران عزیز بیفشانند و با تکیه بر ایمان، اراده، بصیرت، اعتماد به نفس و استعدادهای درخشان خود، سراسر این سرزمین را ازلحاظ اقتصادی، علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، سرسبز و پرطراوت سازند.

رهبرمعظم انقلاب با تشکر از احساسات صمیمانه و پرشور جوانان افزودند: جوانان کشور، هدیه و نعمتی الهی و رودخانه یی مواج و پرفیضند که اگر مسؤولان، خردمندانه و با برنامه ریزی صحیح با آنان برخوردکنند، می توانند سرنوشت کشور را دگرگون سازند اما اگر با این پدیده ی پربرکت، تنها برخوردی ابزاری و شعاری شود انواع مشکلات و آفات را به دنبال می آورد و همه دستاوردها را برباد می دهد.

ایشان با انتقاد از کسانی که در برخورد با جوانان تنها به تملق گویی و لفاظی می پردازند، خاطرنشان کردند: بی توجهی به دغدغه های واقعی جوانان و استفاده از آنان به عنوان کالایی که تنها در مواقعی خاص نظیر انتخابات مورداستفاده دارد امری کاملاً غلط و بی انصافی به جوانان است. حضرت آیت الله خامنه ای تأکیدکردند: مسأله جوانان، مسأله یی ملی است و حل آن عزمی ملی و همگانی می طلبد و کلیه مسؤولان و دستگاههای کشور بویژه قوه مجریه موظفند با شناخت دقیق این پدیده عظیم و برنامه ریزی صحیح، ازانرژی و استعداد سرنوشت ساز آنان برای پیشرفت و تعالی کشور و جامعه، بهره گیرند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم پرهیز از شتابزدگی و بی برنامگی در حل مسائل جوانان افزودند: گاه برای رسیدگی به مسأله یی جزیی، زودگذر و احساسی، هیأتهای مختلف تشکیل می شود درحالی که مسأله جوانان اصل است و همه مسؤولان باید با تدبیر برای آن برنامه ریزی کنند. ایشان، در این زمینه نیز بر لزوم تعاون و همکاری قوای سه گانه تأکید و خاطرنشان کردند: نباید چندنفر که فقط به مسائل سیاسی و جناحی می اندیشند بتوانند میان قوای سه گانه تعارض ایجادکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد آینده یی روشن و آباد را در جلوگیری از رفتن برخی جوانان به کشورهای دیگر مؤثر دانستند و افزودند: اگر ایران عزیز در پرتو برنامه ریزی مسؤولان و تلاش و پشتکار جوانان پرامید و پرنشاط کشور، آباد و پیشرفته شود دیگر هیچکس رغبت نمی کند تحقیر بیگانگان را بپذیرد و ازخانه عزیز خود یعنی ایران، به جای دیگری برود.

رهبرمعظم انقلاب، مسؤولیت سنگین رسانه های گروهی کشور ازجمله صداوسیما و مطبوعات را در الگوسازی صحیح برای جوانان یادآورشدند و افزودند: نسل جوان این کشور در دهه پنجاه معجزه انقلاب اسلامی را آفرید و در دهه شصت، دشمن تا دندان مسلح و متکی به قدرت های بزرگ را با شجاعت و فداکاری به زانو درآورد و اکنون نیز نسل جوان ایران می تواند در دهه۸۰ و ،۹۰ کارهای بسیاربزرگی انجام دهد و خود را به عنوان الگوی جوانان جهان در افکارعمومی ملتها تثبیت نماید. ایشان پرهیز جوانان از الگوپذیری از غرب را موردتأکید قراردادند و با اشاره به تلاشهای برنامه ریزی شده صهیونیست ها، امریکاییها و سرمایه داران بین المللی برای جداکردن جوانان ایران از فرهنگ و هویت و تاریخ خود و تضعیف عقیده و ایمان جوانان افزودند: تمدن ما تمدنی ایرانی و جوشیده از استعدادها و فرهنگ بومی ماست و ما ضمن استفاده از تجربیات مثبت غرب راه پیشرفت و تعالی و سرافرازی را تنها با تکیه بر تواناییهای ذهنی، استعداد، ابتکار و اراده ملت طی خواهیم کرد. ایشان هدف اصلی تبلیغات رسانه های گروهی غرب را فرهنگسازی برای جوانان توصیف کردند و با انتقاد از برخی عناصر داخلی که حرفهای بیگانگان را تکرارمی کنند، افزودند: آنها تلاش می کنند با نفی تاریخ و مفاخرملت، جوان ایرانی را تحقیرکنند تا در مرحله بعد، جوانان کشور پذیرای الگوهای فرهنگی غرب گردند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی، مهمترین نیاز امروز جوانان را شناخت هویت اصیل خود، برشمردند و افزودند: جوان ایرانی باید حقیقتاً بیدارباشد و از هویت خود در برابر هجوم فرهنگ غربی دفاع صحیح کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با رد نظریه یی که نسل سوم را رویگردان از ارزشهای دینی توصیف می کند، افزودند: البته عوامل فسادبرانگیز فرهنگی در کشور وجوددارد اما جوانان امروز ایران که در محیط انقلاب پرورش یافته اند مؤمن، آگاه، بامعرفت، اهل تحلیل و دارای بصیرت هستند و همانگونه که در مراسم اعتکاف سال گذشته دیدیم تبلیغات منفی فرهنگی نظیر آنچه در مطبوعات زنجیره یی دنبال می شد، اثری برآنان نخواهدداشت. ایشان، با اشاره به مسؤولیت روحانیان خوشفکر و دانشگاهیان مؤمن درقبال جوانان گفتند: مسؤولان کشور بویژه مسؤولان فرهنگی اگر اهداف سیاسی را در برخورد با جوانان هدف قراردهند، خیانت کرده اند.

رهبرمعظم انقلاب همچنین تصریح کردند: کسانی که با دیدن چندحرکت و چندصحنه می گویند نسل جوان فاسدشده است در اشتباهند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ناتوانی دشمنان نظام اسلامی در شناخت ملت ایران و جوانان کشور تصریح کردند: دشمنان انقلاب اسلامی همچنان بشدت در اشتباهند و انقلاب اسلامی، ملت ایران و نسل جوان کشور مشمول لطف پروردگار است. رهبرمعظم انقلاب همچنین ضمن تجلیل از میرزاکوچک خان جنگلی به عنوان سردار مبارزه با بیگانگان تصریح کردند: تاریخ چنین الگوهایی را زنده نگه خواهدداشت. ایشان با اشاره به روزمعلم، ازمقام معلمان و استادان تجلیل و تکریم کردند و با اشاره به آثار گرانبهای شهیدمطهری افزودند: سخن استادشهید مطهری، همچنان سخن روز است و پایه های افکار اسلامی را در ابعاد مختلف به جوانان و تمامی قشرهای ملت ارایه می کند.

 

 دیدار رهبرمعظم انقلاب در جمع خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران گیلان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی، در دیدار هزاران تن از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان گیلان تأکید کردند:«ملت ایران، عزت و سرافرازی خود را در حال و آینده مدیون فداکاری ایثارگران و خانواده های صبور و شرافتمند آنان است.» رهبرمعظم انقلاب در این جمع پرشور، کلمات و الفاظ را از توصیف حقیقی «ارزش شهادت و عظمت شهیدان» ناتوان خواندند و تصریح کردند: ملت ایران به برکت «ایمان و اراده و پایداری و مجاهدت»به الگویی برای ملتهای مسلمان تبدیل شده است و در راه حصول این جایگاه عظیم، شجاع ترین و مؤمن ترین جوانان کشور یعنی شهیدان، آزادگان، جانبازان و دیگر ایثارگران در صف مقدم قرارداشته و دارند. ایشان با تجلیل از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان خاطرنشان کردند: اگر صبر و بردباری و توکل این عزیزان نبود، باب مجاهدت و شهادت در کشور بسته می شد. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به استمرار توطئه های «صهیونیستها، تجاوزگران امریکایی و کمپانیهای غارتگر سرمایه داری» برضد ملت ایران و انقلاب اسلامی افزودند: ملت ایران، راه مخالفت و مقابله با استکبار و امریکا را در پیش پای ملتها گشوده است و علاج دردها و مشکلات را به آنان نمایانده است. به همین علت دشمنی استکبار با ملت ایران و انقلاب اسلامی ادامه یافته است. رهبرمعظم انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از هرگونه تلاش برای کمرنگ کردن راه و نام شهیدان و ارزشهای اسلامی ـ انقلابی در جامعه افزودند:هرکسی راه پرافتخار ملت ایران را در سالهای پس از پیروزی انقلاب مورد مناقشه قراردهد و با به زیرسؤال بردن راه جهاد و استقامت، خواستهای دشمن ایران را در قالب شعارهای مختلف و به ظاهرنو، در فضای جامعه مطرح کند، به ملت، خون شهدا و فداکاری ایثارگران خیانت کرده است. ایشان در همین زمینه خاطرنشان کردند: ملت ایران، پیشرو و بالنده است و اگر امروز هم مجاهدت در راه آرمانهای اسلامی و مقابله با دشمنان ضروری شود، میلیونها جوان مخلص و مؤمن، مثل کوه در برابر دشمن می ایستند. رهبرمعظم انقلاب ، مسؤولان کشور را در برابر یکایک خانواده های شهدا مسؤول دانستند و افزودند: هرمسؤول و مدیری که با اخلاص و ایمان، برای حل مشکلات مردم و تحقق آرمانهای ملت فعالیت کند در راه شهدا در تلاش و حرکت است. حضرت آیت الله خامنه ای بصیرت دینی و سیاسی ملت ایران را موجب شناخت توطئه های پیچیده دشمنان برشمردند و خانواده های شهیدان را به ادامه کامل راه عزیزان شهید خود توصیه کردند

روزنامه ایران، شماره ۱۷۹۵ – سال هفتم – پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰، صفحه اول و ستون خرداد ۱۸

ارسال دیدگاه

enemad-logo