مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
گزارش: رهبر فرزانه انقلاب در اجتماع مردم رشت- ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۰

گزارش: رهبر فرزانه انقلاب در اجتماع مردم رشت- ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۰

گیلان، سرزمین زنان و مردان قهرمان، دیروز در استقبال شورآفرین مردم این دیار از رهبر محبوب انقلاب، سرسبزی ایمان و طراوت معنویت را با تمام وجود احساس کرد.

سه‌شنبه 26 آوریل 2011 - 17:34

مردم از میان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، اصلح را انتخاب کنند.

* رهبرانقلاب از تمامی کسانی که توانایی و همت در دست گرفتن مقام ریاست جمهوری را در خود می بینند، دعوت کردند برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

* هیچکس نباید به گونه یی به ابراز مخالفت یا طرفداری از یک نامزد بپردازد که فضا متشنج شود

* حضرت آیت الله خامنه یی از موضعگیری قوه مقننه در برابر اقدام اخیر قوه قضاییه ابراز ناخرسندی کردند
* تمامی قوا باید با هرگونه فساد، بدون اغماض و قاطعانه و پیگیر مبارزه کنند.

 

گروه سیاسی: گیلان، سرزمین زنان و مردان قهرمان، دیروز در استقبال شورآفرین مردم این دیار از رهبر محبوب انقلاب، سرسبزی ایمان و طراوت معنویت را با تمام وجود احساس کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی، پس از استقبال مردمی، در جمع دهها هزارنفر دیگر از مردم که برای دیدار با ایشان در ورزشگاه شهیدعضدی، لحظه شماری می کردند، حضور یافتند. رهبرمعظم انقلاب در سخنان خود، ضمن تجلیل از سوابق روشن ایمانی و انقلابی مردم گیلان در مقاطع مختلف تاریخ ایران از جمله انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس، به فرمان مهمی که خطاب به رییسان سه قوه درخصوص مبارزه جامع و نظام مند با «فساد مالی و اقتصادی» صادر کردند، اشاره فرمودند و افزودند: وجود فساد، بسیار خطرناک و نابودکننده همه دستاوردها است و تمامی قوا باید، با هرگونه فساد، بدون اغماض و قاطعانه و پیگیر مبارزه کنند. ایشان با تأکید بر لزوم هماهنگی و تلاش همه دستگاهها برای تجلی اقتدار ملی، از برخی لفاظی ها و بحث های ذهنی در مورد مفهوم اقتدارملی انتقاد کردند و افزودند: هنگامی که ملت، اندیشه، موضعگیری و عمل صحیح و دلسوزانه مسؤولان را برای تأمین نیازهای کشور مشاهده کرد و دفاع جانانه آنها را از منافع ملی درمقابل بیگانگان ملاحظه نمود، احساس اقتدارملی خواهدکرد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آحاد ملت را به حضور پرشور و آگاهانه در این همایش عظیم فراخواندند و افزودند: انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت مسائل اقتصادی، فرهنگی، روابط خارجی و دیگر مسائل کشور را در سالهای آینده، تا حدود زیادی تعیین می کند بنابراین مردم باید با احساس وظیفه، از میان نامزدهایی که صلاحیت آنها، براساس معیارهای قانونی، به تأیید شورای نگهبان می رسد، فرد اصلح را انتخاب کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای از تمامی کسانی که توانایی و همت در دست گرفتن مقام ریاست جمهوری را در خود می بینند، دعوت کردند برای انتخابات ثبت نام نمایند.

ایشان با اشاره به تلاشهای رادیوهای بیگانه برای آلوده کردن فضای انتخابات ریاست جمهوری و کاهش حضور مردم در این عرصه گفتند: دشمنان ملت در درجه اول بی رونق کردن این انتخابات را دنبال می کنند، البته ممکن است کسی را برکس دیگری نیز ترجیح دهند اما هدف اصلی آنها، عدم حضور ملت در پای صندوقهای رأی است.

ایشان، انتخابات در نظام اسلامی را مسابقه یی برای به دست آوردن امکان خدمت به مردم و پیش بردن جامعه و کشور توصیف کردند و با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق صحیح انتخاباتی افزودند: فضای جامعه باید سالم باشد و همچنانکه عده یی حق ندارند با قلم و بیان و مطبوعات، فضای انتخابات را آلوده کنند هیچکس دیگر نیز نباید به گونه یی به ابراز مخالفت یا طرفداری از یک نامزد بپردازد که فضا متشنج شود.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: کارشکنی نسبت به دیگران، لجن پراکنی بر ضد نامزدها، بدگویی کردن و افشاگریهای بی اساس و پایه، در نظام اسلامی، ضدارزش، خلاف حق و کاملاً ممنوع است و همه باید این نکات را مدنظر قراردهند.

حضرت آیت الله خامنه ای هماهنگی سه قوه را برای رفع مشکلات مردم و کشور کاملاً ضروری خواندند و با ابراز ناخرسندی از موضعگیری قوه مقننه در برابر اقدام اخیر قوه قضاییه خاطرنشان کردند: ممکن است دستگاهی براساس مسؤولیتی که تشخیص می دهد، اقدام کند اما دستگاه دیگری از این مصالح و تشخیص مسؤولیتها، آگاه نباشد، در اینگونه مواقع نباید در برابر دستگاه عمل کننده علناً موضعگیری شود چراکه این کارها، هماهنگی قوا را مختل می کند و به ضرر مردم است. رهبرمعظم انقلاب در همین زمینه افزودند: نباید مسائل سیاسی، کسانی را از فهم و شناخت حقیقت غافل کند و جلوی چشمهایی را بگیرد که باید به دقت به مسائل کشور بنگرند. ایشان همچنین ایجاد اشتغال را بسیار مهم برشمردند و تصریح کردند: مسؤولان کشور باید کاملاً جدی و پیگیر، به رفع این مشکل همت گمارند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با ابراز تشکر از استقبال صمیمانه مردم مؤمن و انقلابی گیلان، این منطقه را زادگاه عالمان و فقیهان بزرگ و اندیشمندان نابغه خواندند و با اشاره به خدمات تاریخی مردم این منطقه به خاندان حضرت علی بن ابیطالب (ع) تصریح کردند: گیلان از لحاظ مبارزات انقلابی و ایستادگی در برابر بیگانگان و وابستگان به بیگانه نیز پیشینه یی پرافتخار دارد.

رهبرمعظم انقلاب با اشاره به فداکاری و ایثار مردم این خطه در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی خاطرنشان کردند: استان گیلان با استعدادهای فراوان انسانی و نعمات بی شمار الهی نباید با مشکلات کشاورزی و مسائلی نظیر بیکاری، تخریب جنگلها و مشکلات شهری روبرو باشد.

ایشان با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه مسؤولان محلی و کشوری به حل مشکلات استان گیلان خاطرنشان کردند: تمامی مسؤولان کشور باید حل مشکلات مردم را، کار اصلی خود بدانند و اجازه ندهند سرگرمیهای سیاسی و مسائل شعاری، اذهان آنها را منحرف کند و نیروها را هدر دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سلامت کاری مسؤولان بلندپایه نظام تصریح کردند: در نظام اسلامی، ایمان عمیق، همچون کلیدی، تمامی درهای بسته را می گشاید و با «برانگیختن همتها، مستحکم کردن دلها و افزایش امیدواریها» همراه با احساس مسؤولیت کاری روند تعالی و پیشرفت کشور را سرعت می بخشد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با اشاره به عصبانیت صهیونیستها و امریکاییها از ایستادگی ملت ایران و پیوند مستحکم مردم با مسؤولان نظام اسلامی افزودند: کنفرانس حمایت از انتفاضه ملت مظلوم فلسطین، نشانه دیگری از افتخار، سربلندی، پایداری و استقلال ملت ایران بود و به ملت فلسطین روحیه یی مضاعف بخشید.

روزنامه ایران، شماره ۱۷۹۴ – سال هفتم – چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۰، صفحه اول و ستون خرداد ۱۸

ارسال دیدگاه

enemad-logo