مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
پیام آیت الله رضا رمضانی گیلانی در مورد حادثه منا

پیام آیت الله رضا رمضانی گیلانی در مورد حادثه منا

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسببان حادثه منا باید مجازات شوند و پیگیری‌های قضایی نزد مراجع حقوقی دنیای اسلام و محاکم بین‌المللی انجام گیرد.

یکشنبه 27 سپتامبر 2015 - 14:26

به گزارش فارس، آیت‌الله رضا رمضانی با صدور پیام تسلیت به مناسبت حادثه منا و درگذشت تعدادی از هموطنان و گیلانی‌ها در این حادثه اظهار کرد: طبق شواهد و قرائن به دست آمده از صحنه­‌های ثبت شده، بی‌کفایتی و سهل‌انگاری مسئولان عربستان در چنین رخداد رقت‌باری، مسجل و نابخشودنی است و استناد آن به حجاج عذری بدتر از گناه تلقی می‌شود.

وی در ادامه پیام خود آورده‌است: بی‌تردید مسببان حادثه باید مجازات شوند و پیگیری‌های قضایی نزد مراجع حقوقی دنیای اسلام و محاکم بین‌المللی از طرف عموم مسلمانان به‌ویژه خانواده‌های شریف درگذشتگان که به جای آمادگی برای استقبال از زائران خانه خدا، منتظر شناسایی و بازگشت جنازه‌های عزیزان خود هستند، یک حق مسلم است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی نیز باید این همه بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی در برگزاری آبرومندانه و امن مناسک حج را محکوم کند، افزود: این سازمان باید با کمک حوزه‌های علمیه و دیگر عقلا و معتمدین جهان اسلام ترتیبی اتخاذ کنند تا مدیریت حرمین شریفین مکه و مدینه که متعلق به همه مسلمانان است به دست اهل و افراد توانا به نمایندگی از طرف تمام کشورهای اسلامی سپرده شود.

رمضانی گفت: این نخستین بار نیست که امت اسلام از حکومت جائر سعودی سیلی می‌خورد؛ چرا که هنوز داغ حاجیان شهید سال ۱۳۶۶ در مراسم برائت از مشرکین از ذهن و دل ما پاک نشده و به قول امام راحل از هر چه و هر کس بگذریم از مسببان این جنایات نخواهیم گذشت.

وی در بخش دیگری از پیام خود ذکر کرده‌است: آنچه که تاسف بیشتر را بر می‌انگیزاند اینکه کسانی که باید خادم حرمین شریفین باشند و نمونه و مثالی از اسلام واقعی و ناب محمدی(ص) شوند، بر خلاف آیات صریح  قرآن کریم که جنگ در ماه‌های حرام است، جان انسان‌های بی‌گناه را در یمن حلال شمرده و هر روز با بی‌حرمتی به  کرامت انسانی و اسلامی بی‌گناهان و زنان و کودکان آنها را به خاک و خون می‌کشند و با پول نفت و درآمد حج، بمب و سلاح و هواپیما تهیه و خانه‌های آن مظلومان بی‌پناه را بر سرشان خراب می‌کنند.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo