مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
راه‌اندازی کتابخانه سیار در ۳ شهرستان گیلان

راه‌اندازی کتابخانه سیار در ۳ شهرستان گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهرستان‌های تالش، سیاهکل و رودبار خبر داد.

چهارشنبه 7 اکتبر 2015 - 09:38

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی پورحسن امشب در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به ۱۶ مهر ماه روز جهانی کودک اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها نهاد دولتی است که به طور تخصصی در مورد کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.
وی برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در ۴۴ فعالیت عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های مذکور در چهار بخش ادبی، علمی، هنری و فرهنگی انجام می‌شود.
پورحسن فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را کشف استعداد و پرورش ذائقه ادبی و هنری کودکان دانست و بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی برای بچه‌ها وقت نگذاشتیم و اگر در مورد دفاع مقدس بیگانه هستند و در مورد هویت خود بیگانه‌اند یا اینکه گاهی ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را نمی‌شناسند مربوط به ما است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از فعالیت ۳۱ مرکز ثابت در استان خبر داد و تصریح کرد: فضای بسیاری از مراکز مذکور مربوط به قبل از انقلاب اسلامی است و روبه ویرانی می‌رود.
وی با بیان اینکه حق فرزندان گیلان نیست در فضایی که پدرها و پدربزرگ‌ها هنر مشق می‌کردند در همان فضا مشق هنر کنند، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته نبود برنامه یکی از مشکلات کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.
پورحسن به فعالیت شش مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به طور شبانه‌روزی اشاره کرد و گفت: مراکز مذکور تا ساعت پنج عصر فعال بودند و دیگر مراکز تا ساعت دو بعداز ظهر فعالیت داشتند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اینکه تمام مراکز این کانون اکنون تا ساعت هشت شب به طور دونوبته فعال هستند، یادآور شد: رشته‌های ادبی و هنری جدید مانند عکاسی، بازیگری و تئاتر به رشته‌های کانون‌ها اضافه شده‌است.
وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ۵۰۰ نفر عضو مکاتبه‌ای دارد، اظهار کرد: کتابخانه سیار روستایی در آستارا افتتاح شده‌است و بیش از دو هزار نفر کودک را زیر پوشش دارد.
پورحسن به فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در بخش پستی در شهرهای آستارا، تالش، لاهیجان و رشت اشاره کرد و افزود: کانون مذکور با پنج هزار کودک به طور پستی در استان ارتباط دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به تعامل دستگاه‌های مختلف با این کانون، بیان کرد: فعالیت کانون مذکور بیشتر در شهرها است و روستاها نمی‌توانند بهره‌برداری بیشتری از فعالیت کانون داشته‌باشند.
وی از راه‌اندازی کتابخانه سیار با همکاری فرمانداران در شهرستان‌های تالش، سیاهکل و رودبار خبر داد و تصریح کرد: تمام شهرستان‌های گیلان نیاز به واحد سیار روستایی دارد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo