مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
ارتداد خواص برجسته بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب اسلامی

ارتداد خواص برجسته بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب اسلامی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: ارتداد خواص برجسته بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب اسلامی در دهه‌های چهارم و پنجم است.

شنبه 10 اکتبر 2015 - 11:32

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام عزت‌الله معتمد در جمع مدیران، فرماندهان حوزه‌های مقاومت و رده‌‌های اقشار سپاه این شهرستان با اشاره به ارتداد دینی خواص پس از رحلت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: ارتداد آفت و خطر جدی نهضت‌ها و انقلاب‌های دینی است و در دهه‌های چهارم و پنجم انقلاب از تهدیدهای بزرگ محسوب می‌شود.
وی نقطه ثقل ارتداد را خواص برجسته‌ای عنوان کرد که در انقلاب و نهضت نقش داشتند و افزود: برخی از خواص مشهور و نامدار پس از رحلت رسول اکرم (ص) بر اثر ارتداد از اسلام برگشتند.
معتمد، تفکر امام‌زدایی پس از رحلت امام (ره) را روی دیگر سکه ارتداد خواص برجسته جامعه خواند و بیان کرد: ارتداد خواص در انقلاب‌ها و نهضت‌های دینی دارای شاخص شیفتگی به قدرت و حکومت است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، اجتهاد به رای در مقابل رای رهبری نهضت و انقلاب به بهانه مصلحت‌اندیشی را از شاخص‌های ارتداد خواص برشمرد و تصریح کرد: تفکر امام‌زدایی که پس از دهه رحلت امام (ره) در جامعه انقلابی ما مطرح شده، روی دیگر سکه پنهان شده بود و امروز چهره خود را نشان داده‌است.
وی به ضرر خواص منفعت‌گرا در انقلاب دینی اشاره کرد و گفت: نفاق درونی و پنهان در گذر زمان روحیه قدرت‌طلبی و خوی تکاثرگرایی خود که با ماهیت انقلابی، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در تعارض است، را نشان می‌دهد.
معتمد با بیان اینکه ارتداد خواص برجسته بزرگ‌ترین خطر انقلاب اسلامی در دهه‌های چهارم و پنجم است، خاطرنشان کرد: مراقبت و پاسداری از انقلاب نیازمند توجه ویژه به خواص برجسته پس از رحلت رسول خدا (ص) است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به سه عامل اساسی شکل‌گیری و رشد پدیده خطرناک ارتداد پس از رسول اکرم (ص) اشاره کرد و یادآور شد: ریزش‌های اعتقادی، فکری و سیاسی خواص انقلاب باید با عوامل پدیده ارتداد مقایسه و تحلیل شود.
این مسئول، ثروت بسیار برخی از خواص و چهره‌های سابقه‌دار پس از رسول خدا (ص) را نخستین عامل ارتداد این افراد عنوان کرد و افزود: توسعه قلمرو اسلامی و رشد درآمدهای ناشی از پیروزی‌های کسب‌شده، موجب افزایش ثروت‌های خصوصی و بادآورده شد و این موضوع ماهیت جامعه از مسیر اندیشه‌های فکری رسول اکرم (ص) را تغییر داد.
وی ادامه داد: خواص برجسته و سابقه‌دار در نهضت رسول خدا (ص) برای حفظ موقعیت‌های مالی و اجتماعی نه‌تنها سابقه ایمانی، جهادی و فداکاری‌های خود را زیرپا گذاشتند بلکه مسیر حرکتی را برای همیشه از خط رهبری نهضت جدا کردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به مدیریت فتنه توسط برخی از خواص در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: عملکرد سران فتنه و عقبه‌های فکری و مالی فتنه سال ۸۸ مانند حوادث و ماجراهای پس از رحلت رسول خدا (ص) است.
معتمد عامل دوم ارتداد خواص را رابطه عمیق و خویشاوندی با رسول اکرم (ص) خواند و بیان کرد: با گذشت زمان با اجتهاد به رای و به بهانه مصالح جامعه اسلامی موضوع مذکور به صورت یک مسئله دولتی و حکومتی تبدیل شد در حالی که افراد به‌کار گرفته‌شده در موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی لیاقت و شایستگی این منصب‌ها را نداشتند.
این مسئول، برخی از خواص برجسته پس از رسول اکرم (ص) را مشرک و آلوده به کفر دانست و خاطرنشان کرد: گروهی تنها برای غارت بیت‌المال مسلمانان در ظاهر ردای مسلمانی را به تن داشتند.
معتمد آرمان‌های سیاسی جعلی، ساختگی و نامشروع را سومین عامل ارتداد خواص برجسته اسلام برشمرد و یادآور شد: آرمان‌های مذکور با خطوط فکری، تعالیم اسلامی و پیام توحیدی پیامبر اکرم (ص) هم‌خوانی نداشت و مبتنی بر اجتهادهای شخصی مصلحت‌گرایی و روابط حزبی و مصالح سیاسی ساختگی بود.
وی اضافه کرد: آرمان‌های سیاسی جعلی و ساختگی مبتنی بر اجتهادهای شخصی موجب در دست گرفتن حکومت توسط افرادی شد که نه‌تنها پیشینه دینی و اسلامی و سابقه حضور در عرصه‌های دفاعی نداشتند بلکه همیشه در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) قرار داشتند و آرزوی آنها شکست اسلام و انتقام از رسول خدا (ص) و خاندان اهل بیت (ع) بود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان عوامل مذکور را سبب جابه‌جایی ارزش‌ها و ضدارزش‌ها دانست و اظهار کرد: پس از مدت کوتاهی از رحلت پیامبر اکرم (ص) حکومت دینی و جانشینی رسول خدا (ص) تبدیل به حکومت سلطنتی و پادشاهی شد.
معتمد در پایان متذکر شد: سرانجام پدیده ارتداد خواص نسلی به وجود آمد که قتل امام حسین (ع) را واجب شرعی دانستند و آقازاده‌های خواص سابقه‌دار امیران سپاه فتنه شدند و حوادثی در تاریخ اسلام رقم خورد که تا امروز دل هر دیندار و مومنی را به درد می‌آورد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo