مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
ضرورت حفظ سنت‌ها در مجالس عزاداری امام حسین (ع)

ضرورت حفظ سنت‌ها در مجالس عزاداری امام حسین (ع)

امام جمعه آستانه‌اشرفیه بر ضرورت حفظ سنت‌ها در مجالس عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد.

دوشنبه 12 اکتبر 2015 - 09:55

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد ساجدی در همایش «لبیک یا حسین (ع)» هیئت‌های مذهبی این شهرستان در سالن اجتماعات حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف(ع)، با اشاره به فرارسیدن ایام محرم اظهار کرد: اصل مجالس عزاداری را باید به روش سنتی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه صبغه مذهبی مجالس عزاداری باید حفظ شود، افزود: حفظ سنت‌ها اصل مهم است و اساس سوگواری سالار شهیدان در فرهنگ مردم متدین ما نهادینه شده و افراد برای برپایی مجالس امام حسین (ع) موقوفاتی از خود به‌جا گذاشته‌اند.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با ایثار جان خود و اهل بیتش اسلام را احیا کرد، ادامه داد: شیوه سنتی که خاندان آن امام همام به ما آموختند موجب بیمه شدن اسلام شده‌است.

وی بانیان و متولیان اباعبدالله‌الحسین (ع) را از کسانی معرفی کرد که پیوند جوانان با امام حسین(ع) را برقرار می‌کنند و گفت: در مداحی حرف و حرکتی که خلاف آرمان‌های امام حسین (ع) باشد نباید انجام داد.

ساجدی امام حسین (ع) را موجب عزتمندی و آرمان‌خواهی دین پیامبر (ص) دانست و یادآور شد: باید از درون و برون عزاداری را برگزار کنیم که موجب اعتلای اسلام باشد و آبروی اسلام را در بین مردم دنیا و جامعه حفظ کند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی آستانه‌اشرفیه نیز در ادامه همایش مذکور با اشاره به ویژگی‌های این شهر مذهبی در برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: در این شهرستان بیش از ۷۰ هیئت رسمی فعالیت دارند که نشان از عمق ارادت مردم این سامان به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

حسین داداشی افزود: در آستانه‌اشرفیه ۶۰ شب متوالی از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر مجالس عزاداری و روضه‌خوانی در حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف(ع) برگزار می‌شود که در کمتر شهرستانی می‌توان چنین برنامه‌های مذهبی را مشاهده کرد.

وی با قدردانی از بانیان و کسانی که علمدار و پرچمدار حرکت دینی در شهرستان، به ارائه آمار فعالیت‌های شورای هیئت‌های مذهبی پرداخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه نیز در همایش مذکور از هیئت‌های مذهبی خواست که شب‌های ماه محرم فضا را برای سخنرانی واعظان و روحانیون مهیا کنند تا به همراه عزاداری، مردم با فلسفه قیام امام حسین (ع) بیشتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام نادر یوسفی‌مطلق، از برپایی همایش طلایه‌داران تبلیغ در آستانه‌اشرفیه خبر داد و گفت: این همایش در آستانه ماه محرم برای روحانیون و واعظان و مداحان شهرستان برگزار می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo