مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
مکتب عاشورا راه نفوذ دشمن را می‌بندد

مکتب عاشورا راه نفوذ دشمن را می‌بندد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، عاشورا را مکتب مقابله با ظلم و ستم توصیف کرد و گفت: اگر مکتب عاشورا را بپذیریم، راه نفوذ دشمن به جامعه بسته می‌شود.

شنبه 17 اکتبر 2015 - 11:40

به گزارش فارس، آیت‌الله رضا رمضانی در سومین شب مراسم عزاداری در مهدیه این شهر با تاکید بر پذیرفتن تمام آموزه‌های قرآن اظهار کرد: فرد مسلمان باید به تمام آیه‌های قرآن ایمان داشته باشد.

وی به تلاوت قرآن سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) قرآن را تلاوت و به آن عمل کردند.

رمضانی با اشاره به نگاه سکولاریستی برخی نسبت به دین، بیان کرد: سکولارها معتقدند دین در حکومت و عرصه‌های اجتماعی ورود ندارد و برخی از روشنفکران مسلمان نیز ۱۰ سال حکومت پیامبر (ص) در مدینه را این‌گونه توجیه می‌کنند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، اجرای احکام اسلامی را نیازمند حکومت خواند و تصریح کرد: اسلام در عرصه حکومت برنامه‌های بسیاری دارد.

وی به تلاش برای قداست‌زدایی از دین در غرب اشاره کرد و گفت: به بهانه آزادی بیان تقدس‌زدایی در غرب در حال انجام است اما قرآن، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) نزد مسلمانان مقدس هستند.

رمضانی با بیان اینکه در غرب به دلیل اینکه نتوانستند به پرسش‌های انسان پاسخ دهند از دین جدا شدند، متذکر شد: نسل امروز پرسش‌های بسیاری درباره انسان دارد و اکنون در کشورهای غربی جوانان در کلیساها حضور ندارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به فراهم شدن زمینه بی‌دینی در کشورهای غربی اشاره کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد از جمعیت ۸۰ میلیون نفری آلمان بی‌دین هستند و فرانسه را کشوری لائیک می‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه وقتی انسان در مسائل اجتماعی وظیفه‌ای نداشته باشد، امور ضدارزشی در جامعه حاکم می‌شود، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به مسائل دینی موجب حاکم شدن نظام ماکیاولی در جامعه می‌شود.

رمضانی نتیجه نگاه سکولاریستی را سبب بی‌مسئولیتی نسبت به آموزه‌های دینی عنوان کرد و افزود: دنیای غرب اخلاق را در برخی امور حقوقی کرده و برخورد با مراجعه‌کنندگان در اداره‌ها و بیمارستان‌ها در چارچوب حقوقی انجام می‌شود، ضمن اینکه در حوزه علم، صنعت، فضای مجازی و انفجار اطلاعات جلوتر هستند اما این امور ربطی به مسائل ارزشی در جامعه ندارد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با تاکید براینکه اگر دین کنار برود بسیاری از امور در جامعه مجاز شمرده می‌شود، بیان کرد: در دنیای غرب شریعت را از دین گرفتند و بایدها و نبایدهای دینی کنار گذاشته شده است.

وی شریعت را حفظ بایدها و نبایدها توصیف کرد و گفت: اگر جامعه‌ای دین را جدی بگیرد انسان احساس مسئولیت می‌کند و جلوی بی‌مسئولیتی گرفته می‌شود.

رمضانی مکتب عاشورا را احیای مجموعه‌ای از آموزه‌های عاشورایی در جامعه خواند و تصریح کرد: برخی تلاش می‌کنند نام خدا در جامعه محو شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند یاری‌کنندگان دین را یاری می‌کند، خاطرنشان کرد: مقاومت، مقابله و استقامت تبیین صحیح جهاد در جامعه است و برخی تلاش می‌کنند به این آموزه‌ها خدشه وارد شود.

وی خالی کردن نام خدا در جامعه را به دو صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ذکر کرد و یادآور شد: زمانی برای جلوگیری از ورود مسلمانان به مساجد این مکان‌ها را منفجر می‌کردند و در نوع دوم با نفوذ فرهنگی تلاش می‌کنند مساجد خالی از مسلمانان شود.

رمضانی با اشاره به اینکه در مساجد نباید تنها به نماز جماعت اکتفا شود، اظهار کرد: مبانی اسلامی باید در مساجد گفته شود ضمن اینکه افزایش ایمان، دوری جستن از گناه و … از ویژگی‌های حضور مسلمانان در مسجد است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، خواستار تجهیز مسلمانان به سلاح روز شد و افزود: اقتدار مسلمانان موجب می‌شود دشمن خیال نفوذ به کشورهای اسلامی را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر دشمن ترسی از مسلمانان نداشته باشد به‌راحتی نفوذ می‌کند، تصریح کرد: اکنون نفوذ دشمن در بسیاری از کشورهای اسلامی اتفاق افتاده است.

رمضانی به وجود بدترین خشونت‌ها در دنیای استکباری اشاره کرد و گفت: استکبار می‌خواهد جهاد و مقاومت در جوامع اسلامی را تعطیل کند و نتیجه این امر برای مسلمانان ذلت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، جهاد را به معنای مقابله با بندگی و بردگی کشیدن انسان‌ها خواند و بیان کرد: بندگی و بردگی در جاهلیت کهنه و مدرن متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه امروزه می‌گویند از آمریکا باید ترسید، یادآور شد: دشمن برای نفوذ به داخل در تلاش است تا ما را تابع خود کند.

رمضانی بر تبعیت در مسیر دین و حقیقت تاکید کرد و افزود: قرآن اجازه تبعیت از طاغوت را نمی‌دهد و تنها بندگی برای خدا را روا داشته و تمام هدف قیام کربلا این موضوع است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه ملت ایران دانش‌آموخته مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: مکتب امام (ره) تسلیم در برابر شیطان را روا نمی‌دارد.

وی عاشورا را مکتب مقابله با هر نوع اسارت خواند و اظهار کرد: عاشورا مقابله با هر نوع بردگی و بندگی به غیر از حق است.

رمضانی عاشورا را مکتب مقابله با ظلم و ستم توصیف کرد و گفت: اگر مکتب عاشورا را بپذیریم راه نفوذ دشمن به طرف جامعه بسته می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo