مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
حفاظت از ایثارگری‌های شهدا وظیفه همگان است

حفاظت از ایثارگری‌های شهدا وظیفه همگان است

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) گفت: امروز همگان وظیفه داریم از ایثارگر‌های شهدا حفاظت کنیم.

پنج‌شنبه 22 اکتبر 2015 - 07:11

به گزارش فارس، سردار سید ضیاءالدین حزنی شامگاه چهارشنبه در یادواره ۱۰شهید والامقام «رودبارسرا و چاخ» در مسجد باب‌الحوائج این روستا، اظهار کرد: مرکز مطالعات جنگ، تمام روزهای دفاع مقدس و اقدام‌های شهدا را به تحریر درآورده است. 

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌انبیا (ص) افزود: حدود ۳۴ سال از آغاز جنگ تحمیلی و ۲۶ سال از فاصله جنگ می‌گذرد و در مرکز مذکور به اقدام‌های شهدا در جنگ تحمیلی اشاره شده است. 

حزنی با بیان اینکه امروز باید به تلاش‌های شهدا در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای ملت ایران بازگو شود، گفت: ایرانیان در تاریخ یک‌هزار و ۴۰ جنگ داشتند و تمام این جنگ‌ها در مرکز مطالعات جنگ بررسی شده است. 

وی به گذشته ایران در جنگ‌هایی که رخ داده اشاره کرد و یادآور شد: ایران در ۶۷۰ جنگ پیروز شد و در ۴۰۴ جنگ شکست خورد و ۵۵ جنگ نیز به صلح کشیده شد که در مرکز مطالعات جنگ ثبت شده است. 

فرمانده دوران دفاع مقدس با تصریح بر اینکه تمام حکومت‌های گذشته از زمان مادها با جنگ‌هایی طولانی مواجه بودند و هخامنشیان با ۷۹ جنگ، اشکانیان ۷۵ جنگ، صفاریان ۲۲ جنگ، ساسانیان ۱۵۳ جنگ و سلسله صفویه با ۱۸۳ جنگ در طول حکومت خود پیشتاز این حکومت‌ها بودند. 

حزنی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها نظام در دنیاست که برای رسیدن به هدف مقدس اسلام همه مشارکت داشتند که در دنیا بی‌سابقه بوده و این وحدت ملت در تاریخ ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ایران تنها نظامی است که در طول هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار و ۱۶۷ دانش‌آموز شهید را تقدیم کشور کرده است، گفت: این امر در دنیا بی‌سابقه است 

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) ۴۴ درصد از شهدا را دارای سنین بین ۱۶ تا ۲۰ سال عنوان کرد و یادآور شد: ۷۱ درصد این شهدا مجرد بودند و این امر پیام‌های فراوانی برای نسل پس از انقلاب می‌تواند داشته باشد. 

حزنی با بیان اینکه رمز عملیات شهدا برگرفته از نام مبارک محمد رسول‌الله (ص) و ائمه اطهار (ع) بود، خاطرنشان کرد: شهدا با انس گرفتن از قرآن و دعا در میدان‌های جنگ به سربلندی و عزت به پیروزی رسیدند.

وی نقش زنان در دوران دفاع مقدس را برجسته خواند و گفت: بیشترین شهیده مربوط به جنگ خرمشهر و آبادان و روزهای نخست جنگ در قصرشیرین برای کمک و یاری به رزمندگان بود و امروز ۵ هزار جانباز زن در کشور وجود دارد.

حزنی وجود جانبازان شیمیایی، آزاده و… را حاصل جنگ تحمیلی عنوان کرد و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس ۷۲ هزار عراقی توسط رزمندگان ما به اسارت درآمدند و در این مدت ۲۵ هزار مفقود‌الاثر داشتیم که تا به امروز ۲۰ هزار نفر از شهدای مفقود‌الاثر تعیین تکلیف شدند. 

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس ۱۲۷ شهر ایران مورد تهاجم قرار گرفت، خاطرنشان کرد: آبادان مقاوم‌ترین شهر و مردمان آبادان به عنوان بهترین قهرمانان مقاوم شناخته شدند و آبادان یک‌هزار و ۱۷ بار موشک‌باران شد و دزفول، اهواز و تهران در رده‌های بعدی پس از آبادان هستند. 

وی افزود: در طول جنگ تحمیلی بسیاری از کشورهای دنیا به صدام کمک کردند که در رأس آنها شوروی سابق، آمریکا و آلمان بزرگ‌ترین کارخانه ساخت سلاح‌های کشتار جمعی را راه انداخت و ایتالیا با تولیدات مین در سه نوبت برای عراق می‌رساند.

حزنی اضافه کرد: سوئیس، بلژیک، شیلی، اسپانیا، سوئد و آرژانتین که در رأس همه آنها انگلیس حضور داشت، به ما خیانت کردند و کویت با فراهم کردن صبحانه و نهار و شام نیروهای عراقی و زمینه آماده‌سازی برای پرتاب موشک از کویت به ایران را مهیا کرده و در رأس آنها مصر، عربستان سعودی و سازمان ملل بود.

وی با اشاره به اینکه شهدا در دفاع مقدس توانستند با دست خالی تمام ابرقدرت‌های مذکور را شکست دهند، متذکر شد: امروز همگان وظیفه داریم از ایثارگر‌های شهدا حفاظت کنیم.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo