مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
افتتاح ۴ کتابخانه در گیلان

افتتاح ۴ کتابخانه در گیلان

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی گیلان از افتتاح چهار کتابخانه هم‌زمان با بیست‌وسومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی در این استان خبر داد.

پنج‌شنبه 12 نوامبر 2015 - 10:22

به گزارش فارس، امیر محمدپور در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت سید اسماعیل سیرت‌نیا مدافع حرم زینب (س) اظهار کرد: ۲۴ آبان ماه روز بزرگداشت علامه طباطبایی نامگذاری شده و به این مناسبت بیست‌ و سومین دوره مقام تکریم کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی از ۲۴ آبان ماه جاری تا یکم آذر ماه در کشور برگزار می‌شود.

وی به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد و افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به هدف مذکور حائز اهمیت است.

محمدپور با بیان اینکه تقویم اجرایی هفته کتاب از ۲۳ آبان ماه جاری در کشور آغاز می‌شود، تصریح کرد: از ۱۴ آبان ماه جاری برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان آغاز شده‌است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی گیلان از برگزاری مراسم استانی گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ۲۳ آبان ماه جاری در سالن شرکت مخابرات استان خبر داد و بیان کرد: تجدید میثاق با آرمان شهدا، ارائه گزارش عملکرد در نماز جمعه و دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان در هفته مذکور تدارک دیده شده‌است.

وی به افتتاح چهار کتابخانه هم‌زمان با بیست‌وسومین دوره مقام تکریم کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی در گیلان اشاره کرد و گفت: کتابخانه عمومی ویژه کودک به عنوان «کودکان باران» در شهر رشت افتتاح می‌شود.

محمدپور با اشاره به اینکه کتابخانه مذکور دومین کتابخانه ویژه کودک در کشور است، خاطرنشان کرد: کتابخانه ویژه کودک برای نخستین بار در گیلان افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی گیلان از افتتاح کتابخانه «امام خامنه‌ای» در روستای اسلام‌آباد بخش سنگر شهرستان رشت خبر داد و یادآور شد: کتابخانه عمومی الغدیر در تالش و کتابخانه سیار سازمان منطقه آزاد انزلی در هفته مذکور افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه سه کتابخانه عمومی توسط خیران کتابخانه‌ساز در گیلان احداث شده است، اظهار کرد: انجمن خیران کتابخانه‌ساز در استان تشکیل شده‌است.

محمدپور به افتتاح نمایشگاه کاریکاتور هم‌زمان با بیست‌ و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی در گیلان اشاره کرد و گفت: شش نشست کتابخانه ویژه نابینایان، عاشورا، شاعران، نویسندگان و مدارس در هفته مذکور در استان برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها:

ارسال دیدگاه

enemad-logo